خبرگزاری کار ایران

تولید میدان آذر به ۶۵ هزار بشکه در روز خواهد رسید

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۶۵۳

با تکمیل فاز یک میدان نفتی آذر تا پایان سال ۹۸، تولید نفت از این میدان به ۶۵ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

به گزارش ایلنا از شرکت مهندسی و توسعه نفت، تورج دهقانی میدان نفتی آذر را ازجمله مهمترین میادین نفتی مشترک کشور برشمرد و گفت: توسعه این میدان مشترک نفتی از حدود ۲ سال پیش آغاز شده است و طی ۲ سال گذشته تولید نفت قابل قبولی را برای کشور فراهم آورده است.

وی افزود: با توجه به پیشرفت قابل ملاحظه ای که در زمینه ی حفاری چاهها در این میدان مشترک شاهد بوده ایم ساخت و راه اندازی تأسیسات این میدان و تأسیسات واحد فرآورشی مرکزی در دستور کار و در حال انجام میباشد و امیدواریم با تلاش همکاران شرکت مهندسی و توسعه نفت و همچنین نظارت و کنترل مستمر در این راستا، شاهد افزایش ۳۰ هزار بشکه ای در طرح توسعه میدان نفتی آذر تا پایان سال جاری باشیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۱۸ حلقه چاه تولیدی در میدان نفتی آذر حفاری شده است و این چاهها تقریباً آماده ی تولید میباشند. وی خاطرنشان کرد، گلوگاه تولید از این چاههای حفاری شده مستلزم تکمیل واحد فرآورشی مرکزی می باشد و ابراز امیدواری کرد، با تکمیل هر چه سریعتر واحد فرآورشی مرکزی این افزایش تولید محقق گردد.

تورج دهقانی گفت: با توجه به برنامه ریزیهایی که در این میدان صورت گرفته است، مقرر شده است که بر اساس یک برنامه زمانبندی مشخص، واحدهای مختلف مرکز فرآورش بنا به اولویت به مرحله ی تکمیل و بهره برداری برسند.

وی افزود: بکارگیری حداکثری از توانمندی نیروهای بومی و پیمانکاران داخلی و استفاده از تولیدات داخلی، ازجمله اقداماتی است که در مسیر توسعه در طرح آذر صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت در پایان بیان داشت: با تکمیل کلیه واحدهای فرآورش تا پایان سال جاری همه ی چاههای حفاری شده در میدان نفتی آذر وارد مدار تولید خواهند شد و توان تولید ۶۵ هزار بشکه ای از این میدان مشترک نفتی را برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز