خبرگزاری کار ایران

پدرسون:

کمیته قانون اساسی سوریه متشکل از نمایندگان همه طیف‌های سوری است

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۷۶۸

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه امروز- چهارشنبه- تأکید کرد که کمیته قانون اساسی این کشور متشکل از نمایندگان تمامی طیف‌های جامعه سوری است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، ‌«گی‌یر پدرسون»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در کنفرانسی مطبوعاتی در مقر سازمان ملل در ژنو تأکید کرد که کمیته قانون اساسی سوریه متشکل از ۵۰ عضو دولت، ۵۰ نماینده معارضان و ۵۰ نفر از جامعه مدنی است و نشست این اعضا فرصتی بی‌نظیری برای طیف‌های مختلف سوریه و نشست آنها و عمل برای قانون اساسی جدید به شمار می‌رود و حامل پیام بسیار جدی برای مردم سوریه در صورت اعتمادسازی و برداشتن گام‌های ثبات و استوار در این مسیر است. 

پدرسون تأکید کرد که ما مطمئن هستیم تمام طیف‌های سوری با انواع گرایش‌های دینی و سیاسی در این کمیته بدون دخالت سیاستمداران نماینده دارند و من به طور قطع می‌توانم بگویم که به یک هیأت نمایندگی خاص سوری دست یافته‌ایم. 

وی تأکید کرد که قانون اساسی برای اعتمادسازی کمک خواهد کرد و راهی منتهی به عملیات سیاسی است. 

پدرسون گفت: «مدت زمان نشست کمیته در تاریخ ۳۰ اکتبر را بررسی می‌کنیم و به نظر می‌رسد که به مدت زمان چند هفته‌ای نیاز نداشته باشد اما کمیته کوک با ۴۵ عضو به نشست طولانی تری نیاز دارد». 

وی تأکید کرد که سازمان ملل در کنار عملیات سیاسی برای آتش‌بس داخلی نیز تلاش می‌کند تا ثبات در ادلب و شمال شرق این کشور برقرار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز