خبرگزاری کار ایران

«راشا تودی» بررسی کرد:

تاثیر تحریم‌های آمریکا بر نظام سلامت کوبا

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۶۶۲

تحریم‌های واشنگتن علیه هاوانا مردم کوبا را مریض کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری راشا تودی، تحریم‌های واشنگتن علیه هاوانا مردم کوبا را مریض کرده است. به‌رغم آن‌که آمریکا تاکید دارد تحریم‌هایش نه مردم عادی بلکه تنها بانک‌ها و مقام‌های دولتی را هدف قرار داده است، مردم کوبا از داروهای اساسی محروم مانده‌اند. 

کوبا که از سال ۱۹۸۲ میلادی تحت محاصره اقتصادی آمریکا قرار دارد، در سال جاری میلادی و در پی حمایت از دولت «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا، هدف شدیدترین تحریم‌ها از سوی دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده قرار گرفت. اما اقدام‌هایی که واشنگتن مدعی است تنها سیاستمداران را هدف قرار داده، زندگی مردم عادی را رنج‌آور کرده است. 

شرکت مردم‌نهاد مدی‌کوبا که داروهای مبارزه با اچ‌آی‌وی، سرطان و بیماری‌های کودکان را در اختیار مردم کوبا قرار می‌دهد، از ماه گذشته میلادی دیگر نتوانست به کار خود ادامه دهد، چراکه بانک پست‌فایننس به‌خاطر تحریم‌های آمریکا قادر به انتقال‌های مالی به کوبا نیست. پست‌فایننس از معدود بانک‌هایی بود که همچنان با کوبا کار می‌کرد و اکنون گروه‌های خارجی تلاش دارند راه دیگری برای انتقال وجوه به کوبا بیابند؛ مانند مؤسسات خصوصی که کارمزدهای گزافی می‌گیرند، اتحادیه غربی انتقال پول یا حتی مسافرانی که از آنها خواسته می‌شود با خود پول به داخل کشور بیاورند. 

این در حالی است که کوبا هزاران پزشک حاذق دارد، اما حتی بهترین پزشکان هم نمی‌توانند بدون منابع به کار خود ادامه دهند و آمریکا تمام تلاش خود را کرده تا کوبایی‌ها به حداقل منابع دسترسی داشته باشند. تجهیزات پزشکی مانند دستگاه‌های اشعه ایکس در این کشور مربوط به دهه ۱۹۵۰ هستند، مانند خودروهای قدیمی که بدل به جاذبه توریستی برای گردشگران شده‌اند. این در حالی است که تعمیر و فراهم آوردن قطعات یدکی برای این دستگاه‌ها هم بسیار دشوار شده است. کوبا ۳۷ درصد از داروهای خود را وارد کرده و ۸۵ درصد مواد اولیه تولید دارو را از داخل تامین می‌کند. کمبود داروهایی عادی مانند آنتی‌هیستامین و مسکن، داروهای ضدباروری و داروهای فشار خون بسیار در این کشور معمول است. 

به‌خاطر تحریم‌های آمریکا، کوبا توانایی این را ندارد که سیستم تصفیه آب خود را به‌روز کند و این بدان معناست که نوشیدن آب در این کشور چندان ایمن نیست و بیماری‌های ناشی از نوشیدن آب ناسالم چندان در این کشور غریب نیست. بیشتر مردم این کشور توانایی خرید آب معدنی ندارند. کمبود سوخت یکی دیگر از عوقب تحریم‌های آمریکا است. این در حالی است که دولت ترامپ به وزیر بهداشت کوبا اجازه نداده که در نشست سازمان جهانی بهداشت در واشنگتن که روز دوشنبه برگزار شد شرکت کند و ماه گذشته میلادی دو دیپلمات کوبایی را از این کشور اخراج کرد.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز