خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی قم خبر داد؛

دستگیری ۶ تن از دلالان ارز در قم

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۴۲۴

فرمانده انتظامی قم ضمن اعلام دستگیری ۶ تن از دلالان ارز در قم، از کشف ۸۸ کیلوگرم تریاک در این استان خبر داد و گفت: هشت متهم نیز در این رابطه دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا از قم، سردار عبدالرضا آقاخانی اظهار داشت: در پی گیری پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم مشخص شد چند تن از قاچاقچیان قصد دارند مقدار قابل‌توجهی مواد مخدر تریاک را با ۴ دستگاه خودرو از جنوب کشور به استان‌های مرکزی منتقل کنند بنابراین موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه با هماهنگی مقام قضایی استان تیم عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر قم به یکی از محورهای مواصلاتی اعزام و تلاش برای شناسایی خودروها آغاز که سرانجام شناسایی، توقیف و ۸ نفر متهم در این خصوص دستگیر شدند.

آقاخانی خاطرنشان کرد: طی بازرسی از خودروی موصوف، ۸۸ کیلوگرم مواد افیونی از نوع تریاک کشف شد و درنهایت متهمان به همراه پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.

دستگیری ۶ تن از دلالان ارز در قم

فرمانده انتظامی قم همچنین از دستگیری ۶ تن از دلالان ارز در این استان خبر داد و گفت: از متهمان دستگیرشده ۴۰۰ دلار، ۲۳۵ هزار و ۵۰۰ دینار عراقی و ۳۳۸ میلیون و ۳۳۰ هزار ریال وجه نقد کشف شد.

وی با اشاره به طرح برخورد قانونی با دلالان ارز و صرافی‌های غیرمجاز در قم، اظهار داشت: در این راستا عملیات مبارزه با اخلالگران ارزی پس از انجام اقدام‌های پلیسی توسط ماموران انتظامی استان اجرایی شد.

وی تصریح کرد: درنتیجه این عملیات ۶ تن از دلالان ارز در هسته مرکزی شهر شناسایی و دستگیر شدند.

آقاخانی به همشهریان توصیه کرد: ارزهای موردنیاز خود را از بانک‌های عامل و صرافی‌های معتبر تهیه‌کرده و در صورت مواجهه با دلالان ارز بلافاصله موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پیامک‌های جعلی با عنوان قطع یارانه و ثبت‌نام کارت سوخت

رئیس پلیس فتا استان قم نیز گفت: ارسال پیامک‌های جعلی و کلاهبردارانه پیرامون قطع یارانه، همچنان یکی از شگردهای رایج مجرمان سایبری است.

 سرهنگ علی موالی ادامه داد: کلاه‌برداران با ارسال پیامک‌هایی تحت عنوان قطع یارانه، شهروندان را برای ثبت‌نام از طریق لینک ارسالی به درگاه جعلی هدایت می‌کنند.

وی افزود: در حقیقت کلاه‌برداران با سوءاستفاده از اخباری که در خصوص وضعیت یارانه‌ها وجود دارد، اقدام به ارسال این پیامک باهدف سرقت اطلاعات حساب‌های بانکی افراد می‌کنند .

موالی به شهروندان توصیه کرد: به پیامک‌هایی که تحت عناوینی همچون قطع یارانه، سبد کالا، سامانه سبد غذایی خانوار و یا ثبت‌نام کارت سوخت و غیره به آن‌ها ارسال می‌شود، اعتماد نکرده و برای کسب اطلاعات واقعی و درست به سازمان‌های مربوطه مراجعه و یا از مراجع رسمی استعلام کنند.

دستگیری باند سارقان دوچرخه در قم

فرمانده انتظامی شهرستان قم نیز از دستگیری باند سارقان حرفه‌ای دوچرخه در قم خبر داد.

سرهنگ مراد حسین جعفریان اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت دوچرخه در قم، با اعلام موضوع به واحدهای گشت انتظامی در استان موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تحقیقات ادامه داشت تا این‌که ماموران کلانتری ۱۴ ولیعصر(عج) موفق به شناسایی و دستگیری ۵ نفر در این رابطه شدند.

وی با اشاره به کشف ۴ دستگاه دوچرخه مسروقه، خاطرنشان کرد: افراد مذکور طی تحقیقات صورت گرفته به سرقت‌های متعدد دوچرخه در قالب تعمیر و جابجایی آن با استفاده از تاکسی‌های شهری در استان اعتراف کردند.

برخورد با صنوف متخلف در عرضه لوازم‌التحریر با تصاویر نامتعارف

همچنین رئیس پلیس امنیت عمومی استان قم از اجرای طرح برخورد با صنوف متخلف در عرضه لوازم‌التحریر با نمادها و تصاویر نامتعارف در قم خبر داد .

 سرهنگ پیام کاویانی اظهار داشت: اشاعه فرهنگ ابتذال یکی از روش‌های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی برای کمرنگ کردن باورها و ارزش‌های ملی و مذهبی است و دشمن همواره تلاش دارد با شیوه‌های متنوع و متفاوت، نیت پلید خود را عملی کند.

وی گفت: در سالیان اخیر یکی از این روش‌ها از طریق چاپ تصاویر و مدل‌های نامتعارف به‌صورت آرم و علائم بر روی لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار است.

وی بیان داشت: متاسفانه برخی از توزیع‌کنندگان بدون توجه به علائم و نقوش و تصاویر روی اقلام یادشده، اقدام به عرضه این‌گونه محصولات در سطح صنوف می‌کنند.

کاویانی با اشاره به بازگشایی مدارس اظهار داشت: اداره نظارت بر اماکن عمومی استان در آستانه بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی، طرحی باهدف ساماندهی واحدهای صنفی عرضه‌کننده لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار و به‌منظور تشدید اقدام‌های کنترلی و جلوگیری از تولید و عرضه لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار نامتعارف و غیرمجاز را اجرا کرد .

رئیس پلیس امنیت عمومی استان قم در پایان بیان داشت: در طرح نظارتی پلیس از ۷۸ واحد صنفی عرضه لوازم‌التحریر در استان بازدید و به تعداد ۳۲ واحد صنفی تذکر داده شد همچنین به ۹ واحد صنفی نیز اخطار داده شد و یک واحد صنفی متخلف نیز در این خصوص مهروموم گردید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز