خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان:

احداث پل برای شهرستان باوی یک ضرورت اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۱۷۳

استاندار خوزستان گفت: احداث پل برای ارتباط شرق با غرب شهرستان باوی یک ضرورت اجتماعی است و بحث اقتصادی آن مطرح نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز پنجشنبه ۴ مهرماه، در حاشیه بازدید از روستای یکاویه یک از توابع دهستان عنافچه شهرستان باوی به منظور کلنگ زنی طرح بهسازی و ایمن سازی روستاهای در معرض خطر سیل خوزستان، اظهار کرد: بنیاد مسکن در خصوص احداث خانه‌های آسیب‌دیده در مسجدسلیمان در حال فعالیت است.

وی افزود: 15 هزار نفر از شهرستان باوی در شرق مارون هستند که وسیله ارتباطی با شهرستان ندارند و لازم بود از لحاظ تقسیمات استانی شرایطی فراهم شود تا به شهرستان تبدیل شود، بنابراین این مناطق جدا شدند و اکنون برای انجام دادن کار یا باید از رودخانه عبور کنند یا از اهواز دوز بزنند. در ابتدا یک پل PNP ارتش نصب شدT اما دوام زیادی نیاورد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه احداث پل برای شهرستان باوی یک ضرورت اجتماعی است و مباحث اقتصادی مطرح نیست، تصریح کرد: برآورد اولیه برای احداث یک پل که تا 30 سال آینده مشکل منطقه را برطرف کند، پلی به طول 430 مترو عرض 11/9 متر و اعتباری معادل 42 میلیارد تومان است که تصویب شده و اکنون در مرحله فراخوان مناقصه قرار دارد و به محض مشخص شدن پیمانکار و تجهیز کارگاه، قول می دهیم طی دو ماه آینده کلنگ زنی شود.

شریعتی اشاره کرد: برای پل ارتش در سیل مشکلاتی به وجود آمد و ما به ارتش ابلاغ کردیم که مشکل آن را برطرف کنند و پل موقت ظرف دو هفته آینده نصب شود تا دغدغه به حق و جدی مردم منطقه مرتفع شود.

وی در خصوص جاده دهستان عنافچه خاطرنشان کرد: پیمانکار پروژه کند عمل می کند و باید تذکرهای لازم جهت تسریع در کار داده شود که اگر مؤثر واقع نشد، مسکن و شهر سازی پیمانکار را تغییر دهد.

 شریعتی در خصوص روند اجرایی منازل احداثی و تعمیری که بر عهده بنیاد مسکن است، تاکید کرد: خانه های تعمیری رو به اتمام است، البته برخی روستاییان به دلیل کشت تابستانه برای پر کردن فرم های تعمیرات مسکن دیر اقدام کردند و پرونده های آنها تازه به دستمان رسیده است، اما همچنان در حال کار هستیم و خانه های احداثی را تا بهمن ماه و پایان سال تحویل خواهیم داد.

استاندار خوزستان ادامه داد: برخی از خانه ها در حریم رودخانه هستند و براساس نامه سازمان آب و برق باید جابجا شوند؛ اما به لحاظ اجتماعی امکان آن وجود نداشت به همین منظور گروهی تشکیل شد تا اقدامات جایگزینی را بررسی کند که حتی الامکان روستاها جابجا نشوند.

وی افزود: در نتیجه پژوهشگران اعلام کردند که حدود 5 روستا باید جابجا شوند، اما مابقی نیاز به جابجایی و تغییر مکان ندارند.

شریعتی عنوان کرد: در جلسه شورای بازسازی تصویب کردیم که براساس کارهای پژوهشی دانشگاه شهید چمران و براساس دستورالعمل بنیاد مسکن وارد عمل شده و کار جابجایی روستا های در معرض خطر سیل را آغاز کنند.

شریعتی در پایان گفت: نظام و دولت تا پایان حل مشکلات مردم مناطق سیل زده در کنارشان خواهند بود؛ مشکل مردم مشکل دولت و نظام است.

احداث پل برای شهرستان باوی یک ضرورت اجتماعی است

احداث پل برای شهرستان باوی یک ضرورت اجتماعی است

احداث پل برای شهرستان باوی یک ضرورت اجتماعی است

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز