خبرگزاری کار ایران

احمد خاتمی:

از مذاکرات آبی گرم نخواهد شد/ آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها سر وته یک کرباس هستند

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۸۸۹

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: مقاومت تنها راه برون رفت از مشکلات است، از مذاکرات آبی گرم نخواهد شد و آمریکا که بدعهدی خود را نشان داد از گذشته هم نشان داده بود و سه کشور اروپایی حالا که رییس‌جمهور در سازمان ملل است ایران را ظالمانه متهم به اتهام ناچسب کرده‌اند و این گویای این است که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها سر وته یک کرباس هستند.

یه گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سید احمد خاتمی در حاشیه هفتمین اجلاس خبرگان رهبری در دوره پنجم در نشست خبری بیان کرد: بیانیه پایانی نظر اعضای خبرگان رهبری است و ابتدا محورها با نظر آقایان مشخص شد و به رای گذاشته شد و بیانیه تدوین شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در این نشست اظهارات آیت الله رئیسی، رییس قوه قضاییه و آقای طائب رییس سازمان اطلاعات سپاه در عرصه نفوذ هردو جذاب بود. یعنی هر دو بزرگوار مطالب ارزشمندی فرمودند.

وی تاکید کرد: آقای رئیسی روی کلمه اعتماد و اعتمادسازی تاکید داشتند که باید اعتماد آسیب‌دیده را جبران کنیم، اینکه مدام از مفاسد بگوییم و مردم عمل نبینند این روند آسیب زاست.

خاتمی اظهار داشت: روند ما روند جبران اعتماد آسیب‌دیده است و انصافا در این عرصه هم موفق عمل کرده‌اند و انشالله همچنان موفق عمل خواهند کرد و مردم باید در کنار مشکلاتی که دارند ببینید اراده نظام در مبارزه با فساد و مفسدان جدی است و امیدوار می‌شوند چنانچه آمارها نشان می‌دهد مردم امیدواری ویژه‌ای یافته‌اند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نفوذ هم که جناب آقای طائب درباره‌اش خوب صحبت کردند و تصویری که داشتند این بود که دنیای استکبار با تمام امکاناتش به جنگ با نظام آمده، از جمله در نفوذ مطالبی گفتند که از سال ۵۴ برخی احزاب منحرف گفته بودند انقلاب پیروز می‌شود و گفته بودند ما باید از حالا نیروهای خود را بچینیم و از آن روز تمام توان خود را در عرصه نفوذ گذاشتند و ناکام هستند و این روند ادامه داد.

وی خاطرنشان کرد: ‌حرفی که نخبگان بر آن تاکید داشتند این بود که مقاومت تنها راه برون رفت از مشکلات است، از مذاکرات آبی گرم نخواهد شد و آمریکا که بدعهدی خود را نشان داد از گذشته هم نشان داده بود و سه کشور اروپایی حالا که رییس‌جمهور در سازمان ملل است ایران را ظالمانه متهم به اتهام ناچسب کرده‌اند و این گویای این است که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها سر وته یک کرباس هستند و راهبردشان ضربه زدن به نظام اسلامی است و جواب در این عرصه مقاومت مردم مسئولان است.

خاتمی گفت: این وعده قرآن است که اگر تقوا داشته و صبوری پیشه کنید نقشه‌ها و توطئه‌های آنها به خودشان برمی گردد.

وی پس از ارائه این توضیحات به پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران پرداخت.

خاتمی در پاسخ به این سوال که آخرین بررسی درباره مصوبه انتخابات چیست؟، گفت: بحث شد و به نتیجه نرسید و این قانون اصلاح آیین نامه انتخابات بندهای زیادی دارد و باید تدبیری بیاندیشیم که تمام دو روز را برای این اصلاحیه قانون انتخابات بگذاریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره هیات‌های اندیشه ورز گفت: گزارش بسیار ارزشمندی دبیر هیات اندیشه ورز داشتند. ١٠٠ جلسه کارگروه‌های اندیشه ورز  از اعضای خبرگان و هم از بیرون داشتند و روی آن کار کردند. در عرصه‌های مختلف کار کردند و فردا در محضر رهبری و رییس خبرگان این گزارش را عرضه خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز