خبرگزاری کار ایران

تصمیم عجیب یوفا: منع بازی تیم‌های اروپایی با ایران!

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۴۵۵

یوفا اعلام کرد به تیم‌های تحت نظارت خود اجازه نمی‌دهد با کشورهایی که اجازه ورود زنان به استادیوم را نمی‌دهند، بازی نکنند.

به گزارش ایلنا، یوفا در جلسه کمیته اجرایی خود در روز سه شنبه در اسلوونی تصمیمات گسترده ای گرفت. علاوه بر تعیین مکان‌ ورزشگاه میزبان لیگ قهرمانان اروپا فصل آینده، هیئت مدیره اتحادیه فوتبال اروپا تغییراتی در لیگ ملت‌های یوفا ایجاد کرد، تصمیم گرفت سرانجام VAR را در مسابقات غیر از بزرگترین مسابقات آقایان معرفی کند و همچنین حقوق زنان را ارتقا بخشد.

یوفا تصمیم گرفته فناوری کمک داور ویدیویی را به لیگ اروپا (شروع این رقابت‌ها در مرحله حذفی این فصل)، لیگ قهرمانان بانوان و یورو 2021 زنان اجرا کند. بعد از تصمیمات جدید هیات مدیره یوفا، این نهاد تصمیم جدیدی را اعلام کرد که مورد تعجب و البته واکنش‌های گوناگون قرار گرفت.

الکساندر سفرین، رئیس یوفا در کنفرانس خبری روز گذشته اظهار داشت: تمامی تیم‌های تحت نظارت یوفا اجازه ندارند با تیم‌ها یا کشورهایی که حقوق اساسی زنان را رعایت نمی‌کنند، مسابقه بدهند. ما نمی‌توانیم کسی را مجازات کنیم. این بدان معنا نیست که ما باید ساکت باشیم و نباید کاری انجام دهیم. 

یوفا مشخص نکرد که کدام کشور بر این اقدام تأثیر خواهد گذاشت. اظهارات سفرین سریعاً به ایران و عربستان سعودی ارتباط داده شد. فیفا ایران را تحت فشار قرار داده است تا به زنان اجازه دهد در مسابقات فوتبال آقایان حضور یابند. جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا می‌گوید، مقامات ایرانی اطمینان داده‌اند که در مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل کامبوج در تهران در تاریخ 10 اکتبر حضور بانوان در ورزشگاه‌ها بلامانع باشد.

عربستان سعودی اخیراً به زنان اجازه حضور در مسابقات را داده است، اما هنوز گروه‌های مانند عفو بین الملل را بخاطر موضع خود در مورد حقوق زنان، از جمله افراد پیرامون فوتبال جلب کرده است. به همین دلایل، بسیاری خواستار لغو سوپر جام ایتالیا در فصل گذشته به جای بازی در عربستان شدند. قرار است سوپر جام ایتالیا این فصل دوباره در عربستان برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز