خبرگزاری کار ایران

برداشت ۷۰۰۰ تن گردو از باغات آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۲۰۹

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از پیش‌بینی برداشت 7هزار و 361 تن گردو از باغات استان خبر داد.

 اکبر کرامتی امروز در گفت‌وگو با ایلنا در ارومیه، اظهار کرد: سطح زیر کشت باغات گردو در استان پنج هزار و 141 هکتار است که از این میزان سطح زیر کشت، چهار هزار و 332 هکتار بارور و  809 هکتار غیر بارور است.

وی با اشاره به میزان گردوی برداشتی در سال گذشته از باغات آذربایجان غربی تصریح کرد:  بر اساس برآوردهای انجام شده، میزان تولید گردو در استان در سال جاری نسبت به سال گذشته به دلیل سرمازدگی بهاره و عدم بارآوری درختان 22 درصد کاهش یافته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: شهرستان ارومیه با تولید دو هزار و 139 تن در سطح 609 هکتار، رکورد دار تولید گردوی استان در سال گذشته بود ، تصریح کرد: شهرستانهای مهاباد با تولید 1270 تن، پیرانشهر با تولید 686 تن  و خوی با تولید 528 تن عمده شهرستانهای تولید کننده گردو در استان هستند .

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی رتبه ۹ کشور را در تولید گردو دارد گفت: این استان از نظر تولید گردوی با کیفیت و مجهز بودن به تکنیک های جدید تولید ازجمله دستگاه های برداشت،تولید نهال گردوی پیوندی، سرشاخه کاری درختان و وجود کارشناسان صاحب نظر رتبه اول کشور را کسب کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز