خبرگزاری کار ایران

خدری در نطق میان دستور:

بانک اطلاعاتی دولت برای حذف یارانه دهک‌های پردرآمد جامعه ضعیف است

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۱۱۰

عضو کمیسیون انرژی مجلس، بانک اطلاعاتی دولت برای حذف یارانه دهک‌های پردرآمد جامعه را ضعیف دانست و گفت: متاسفانه در روزهای اخیر یارانه تعداد زیادی از حوزه انتخابیه که از اقشار ضعیف جامعه هستند حذف شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عبدالحمید خدری در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۲مهرماه) مجلس شورای اسلامی در  نطق میان دستور با تبریک هفته دفاع مقدس خطاب به رئیس جمهور به عنوان سفیر ملت ایران در سازمان ملل، گفت: جناب آقای روحانی تریبون سازمان ملل جایگاهی برای مخاطب قرار دادن سایر ملل و آنچه از این تریبون منعکس می شود پیامی به قریب به ۷ و نیم میلیارد انسان در سراسر جهان است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: باید از تریبون سازمان ملل تنویر افکار عمومی جهان در مورد مواضع به حق انسان بپردازیم؛ ایالات متحده آمریکا با تحریک لانه صهیونیستی و ایران هراسی تاکید می کند و به غلط عمده تنش های منطقه را ناشی از ایران می داند در حالی که خود آمریکا نقض عهد کرده و سعی بر وارونه نمایی فعالیت های هسته ای و موشکی ایران دارد.

وی خطاب به رئیس جمهور، ادامه داد: تریبون سازمان ملل را مظهر عزت ملی، اقتدار و استحکام نظام اسلامی برای جهانیان قرار دهید.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فرارسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس، خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: جناب آقای حاج میرزایی، رای اعتماد مجلس را قدر بدانید و در جهت خدمت به قریب ۱۵ میلیون دانش آموز و یک میلیون فرهنگی عزیر و معلمان گرانقدر و شریف قدم بردارید.

خدری یادآور شد: شما بهتر از ما می دانید مهمترین مشکل امروز آموزش و پرورش کمبود معلم لایق و نیروی انسانی است و امروز بیش از یکصد هزار معلم کمبود داریم؛ تا کی باید مدیر، معاونان و مربیان پرورشی را راهی کلاس درس نمایید.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: چرا نیروهای حق التدریس که از مجلس قانون مصوب گرفتند را استخدام نمی کنید؟ چرا هر روز نگرانی آنها را بیشتر می کنید؟ آقای وزیر حتما به موضوع مهم تنوع مدارس ورود، مدارس خاص را حذف و مدارس دولتی را احیا کنید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از اینکه طرح رتبه بندی معلمان را چرا اجرا نمی کنید، گفت: بنا بر قول و وعده ای که در جلسه رای اعتماد دادید معیشت و رفاه فرهنگیان را سرلوحه برنامه های خود قرار دهید.

وی یادآور شد: من از دیار نسل دریا و آفتاب، سخت قامتان، مرزداران بی ادعا، مردمان روزهای سخت و پاسداران خلیج همیشه فارس، رئیسعلی دلواری قهرمان عرصه مقاومت در برابر استعمار و دیار خون دادگان در راه وطن با شما سخن می گویم در زمانی که در شرایط سخت اقتصادی و مشکلات عدیده هنوز چشم انتظار یاری دولتمردان هستند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، افزود: حساس ترین مشکل مردم انقلابی و صبور شهرستان های حوزه انتخابیه اشتغال است، اشتغال حق مسلم آنها در حصار صنایع نفتی و معادن است؛ مردمی که تنها سهم شان از نفت و گاز آلایندگی آن بود و نه حق آلایندگی.

خدری ادامه داد: متاسفانه فقر و آمار بالای بیکاری جوانان را وادار به فراموشی تحصیل و ورود به عرصه شغل های کاذب کرده است؛ خط به اصلاح شوتی مسیری پرخطر که این ایام زیر بار ترافیک جوانان تحصیلکرده است که مورد بی مهری قرار گرفته اند مسیری که روزانه قربانی می گیرد و رخت سیاه را بر تن پدران و مادران مظلوم بوشهر می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: از دولت تقاضا داریم نسبت به موضوع اشتغال جوانان بوشهر تقدیری اتخاذ کند تا استعداد آینده سازان ایران اسلامی در مسیرهای پرخطر هدر نرود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بانک اطلاعاتی دولت برای حذف یارانه دهک های پردرآمد جامعه ضعیف است که در این رابطه متاسفانه در روزهای اخیر یارانه تعداد زیادی از موکلان که از اقشار ضعیف جامعه هستند حذف شده‌ است آن هم کسانی که چرخ زندگی آنها تنها با این یارانه‌ها می‌چرخد و در این رابطه نیاز است هر چه سریع‌تر نسبت به برقراری یارانه آنها اقدام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز