خبرگزاری کار ایران

دعوت حزب «استقلال» مصر برای تجمع در میدان التحریر

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۰۱۸

حزب استقلال مصر با انتشار بیانیه‌ای مردم این کشور را به تجمع در میدان التحریر، سه شنبه آینده رأس ساعت ۲ بعد از ظهر دعوت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از عربی ۲۱، حزب استقلال مصر روز گذشته- شنبه- با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت از تحرک توده‌های مصری تا زمان تحقق خواسته‌هایشان برای تغییر، دموکراسی،‌ زندگی عزتمند و استقلال از همه مردم دعوت کرد که سه‌شنبه آینده رأس ساعت ۲ بعد از ظهر در میدان التحریر شهر قاهره تجمع کنند. 

این نخستین دعوت برای برگزاری تظاهرات به منظور سرنگونی «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر است که از داخل منتشر می‌شود و غیر از دعوت عصر جمعه از سوی«محمد علی»،‌ تاجر مصر برای تجمع است. 

حزب استقلال همچنین از جوانان مصر خواست به تحرک صلح‌آمیز و روزانه خود در تمام استان‌ها تا زمان تحقق خواسته‌های خود بدون شکست و یا سوزاندن چیزی در عین حفظ دستاوردهای مردم و نهادهای مردمی ادامه دهند. 

در ادامه بیانیه این حزب آمده است: «در جنبش جدید تمام مردم مصر از عملکرد اسرافکارانه رژیم حاکم و صرف میلیاردها پوند در کاخ‌های ریاستی درست زمانی که مردم از فقر و بدهی رنج می‌برند، ابراز نارضایتی کردند».

حزب استقلال توضیح داد که مردم مصر خواهان زندگی کریمانه همراه با آزادی و دموکراسی در چارچوب شفافیت عملکرد دولت السیسی به ویژه در زمینه افزایش قیمت‌ها و بالابودن هزینه‌های بهداشتی و آموزشی و مسکن هستند. 

حزب دموکرات مصر نیز روز گذشته با دعوت به ایفای نقش تمام طرف‌های صحنه سیاسی مصر خواستار رفع خفقان سیاسی حاکم و اجرای اقدامات اصلاحی به جای ادامه رویکرد سرکوبگراه و استبدادی سال‌های اخیر شد.

مردم مناطق مختلف مصر جمعه گذشته پس از مسابقه فوتبال به خیابان‌ها آمدند و علیه سیسی و نظام حاکم شعار سر دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز