خبرگزاری کار ایران

آمریکا به تسلیح کُردهای سوریه ادامه می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۸۷۰

وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون) به رغم مخالفت‌های ترکیه، اعلام کرده است که به ارسال تسلیحات و خودروهای زرهی به شبه‌نظامیان کُرد در سوریه ادامه می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «کریس مایر» مدیر گروه اقدام در پنتاگون، روز چهارشنبه گفت: «ما به ارسال خودروهای زرهی و تسلیحات بسیار دقیق به نیروهای دموکراتیک سوریه، که به‌ویژه در حال نبرد با داعش هستند، ادامه می‌دهیم.»

مایر طی کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «ما در تامین تجهیزات بسیار شفاف عمل می‌کنیم و هر ماه گزارشی درباره این تسلیحات و خودروها، به ترکیه ارائه می‌دهیم.»

اظهارات این مقام آمریکایی بعد از آن مطرح شد که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، روز سه‌شنبه تهدید کرد که ارتش کشورش عملیات برای از بین بردن تهدید «یگان‌های مدافع خلق کُرد»، که مورد حمایت واشنگتن است، را آغاز خواهد کرد.

اردوغان پیشتر نیز بارها هشدار داده که کشورش مصمم است عملیات نظامی در مناطق تحت سیطره کُردها در شمال شرقی سوریه را علیه «یگان‌های مدافع خلق کُرد» آغاز کند.

مقام‌های ترکیه که نگران ایجاد حکومت خودمختار توسط کُردهای سوریه در مرزهای مشترک با این کشور هستند، از واشنگتن می‌خواهند تسلیح این شبه‌نظامیان را متوقف کند.

آنکارا «یگان‌های مدافع خلق» را، که شاخه کُردی «نیروهای دموکراتیک سوریه» هستند، وابسته به «پ‌ک‌ک» و تروریست می‌خواند.

 

وتطالب أنقرة واشنطن بوقف دعم المقاتلین الأکراد، وتخشى من إقامتهم حکماً ذاتیاً قرب حدودها.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز