خبرگزاری کار ایران

سخنگوی نیروهای مسلح یمن:

حریق در آرامکو بسیار گسترده‌تر از ادعای آمریکا بود/ ابوظبی و دبی در بانک اهداف‌مان است

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۸۶۳

سخنگوی نیروهای مسلح یمن، امارات متحده عربی را تهدید کرد که ده‌ها نقطه از خاک این کشور از جمله شهرهای دوبی و ابوظبی جزو اهداف این نیروها قرار دارد و هر لحظه ممکن است هدف حملات قرار بگیرند.

به گزارش ایلنا به نقل از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، چهارشنبه‌شب طی کنفرانسی مطبوعاتی جزئیات حملات پهپادی اخیر به تاسیسات نفتی وابسته به آرامکو در شرق عربستان سعودی را تشریح کرد.

سرتیپ سریع گفت: «به یاری خداوند متعال، نیروهای مسلح ما در سطح بالایی از توانمندی و قدرت قرار دارند؛ امروز نیروهای ما قادر به ساخت و  تولید تعداد زیادی پهپاد در مدت زمان کوتاه هستند.»

وی متذکر شد: «امروز ما از عملیات موازنه بازدارندگی دوم سخن می‌گوییم که تاسیسات نفتی عربستان را هدف قرار داد. ما امروز تصاویری از تاسیسات نفتی "بقیق" و "خریص" را بر اساس تصاویری هوایی گرفته شده قبل از حمله، به شما نشان می‌دهیم. پیش از این حملات، عملیات اطلاعاتی و شناسایی دقیقی انجام شد و ما تصاویری را از داخل تاسیسات مذکور دریافت کردیم. ما امروز به شما تاکید می‌کنیم که حجم تخریب و ویرانی که در پی این عملیات در تاسیسات نفتی به بار آمد، بسیار بیشتر از آن چیزی بوده است که به آن اعتراف شده است.»

سرتیپ یحیی سریع افزود: «آتش‌سوزی در آرامکو چند ساعت ادامه داشت و طرف‌های ذی‌ربط در کشور متجاوز قادر به مهار آن نبودند، پس آیا منطقی است که حجم خسارات آن‌گونه باشد که آمریکا ادعا می‌کند؟ تصاویر منتشره از سوی آمریکا درباره این حریق دروغ بوده و خسارات وارده بسیار گسترده‌تر از آن چیزی است که آمریکا نشان داده است. آمریکا با انتشار تصاویر ساختگی، تلاش کرد حجم خسارات وارده به آرامکو را کوچک جلوه دهد.»

سخنگوی نیروهای مسلح یمن خاطرنشان کرد: «چند نوع پهپاد این عملیات را انجام دادند که امروز برای اولین بار نوع شماری از آنها را اعلام می کنیم؛ پهپادهای استفاده شده در این عملیات دارای موتور جت و موتور معمولی از سه مکان به طرف هدف به پرواز درآمدند، این پهپادها می توانند از چند زاویه هدف را در هم بکوبند و همچنین قادر به حمل چهار بمب نقطه‌زن هستند، از سومین نقطه، پهبادهای دارای موتورهای جت به هوا برخاستند که در آینده جزئیات آن را اعلام می‌کنیم، از نقطه دوم پهپادهای صماد 3 به هوا برخاستند که برد آن 1500 تا 1700 کیلومتر می‌باشد. همچنین از پهپادهای دیگری برای ایجاد پارازیت و فریب دشمن استفاده کردیم تا پهپادهای اصلی عملیات بتواند به هدف برسد؛ هدف از این عملیات ایذائی، مشغول کردن سامانه دفاعی دشمن و فریب آن بود. نیروهای مسلح یمن جزئیات کامل این عملیات را حفظ می‌کند و تمام جزئیات را در زمان مناسب فاش خواهد کرد.»

یحیی سریع به امارات، به عنوان مهم‌ترین شریک سعودی در جنگ علیه یمن، متذکر شد: «به نظام امارات می‌گوییم که تنها یک  عملیات کافی  است که هزینه‌های سنگینی به تو تحمیل شود، این عملیات تو را پشیمان خواهد کرد... . چنین عملیاتی هزینه‌های سنگینی بر امارات تحمیل خواهد کرد، امروز و برای اولین بار اعلام می‌کنیم که ده‌ها هدف در چارچوب بانک اهداف‌مان در امارات از جمله در ابوظبی و دبی داریم و ممکن است در هر لحظه هدف حملات قرار بگیرند. یمن امروز قوی‌تر، سرسخت‌تر، باصلابت‌تر است و هرگز از تهدیدها نمی‌هراسد. ما به دشمن می‌‌گوییم که دست از تجاوزگری بردارد که در این‌صورت از امنیت برخوردار خواهید شد. شما اگر خواستار صلح و تامین امنیت تاسیسات و برج‌های شیشه‌ای خود هستید که نمی‌توانند در برابر یک پهپاد ما تاب بیاورند، از یمن خارج شوید.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز