خبرگزاری کار ایران

زنگنه در جمع خبرنگاران:

آثار حادثه آرامکو کوتاه مدت است/ نباید از نفت به عنوان سلاح استفاده کرد

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۴۸۵

وزیر نفت گفت: تولید ما در میدان گازی پارس جنوبی در حد ۷۵۰ میلیون مترمکعب تا اواخر سال خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بیژن نامدار زنگنه امروز در پایان جلسه هیئت دولت درجمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که از آنجایی که برای اولین بار است که برداشت ایران از میدان گازی پارس جنوبی بیشتر از قطر بوده آیا این روند ادامه خواهد داشت؟، گفت: بله خوشبختانه از سال ۹۷ برداشت ما روزانه بیشتر شده است و این روند ادامه هم پیدا خواهد کرد چون واحدهای دیگر ما هم تثبیت می‌شوند و تولید بیشتری از دریا خواهیم داشت درنتیجه تولید ما در حد ۷۵۰ میلیون مترمکعب تا اواخر سال خواهد رسید.

وزیر نفت در پاسخ به این سوال که تحلیل شما از بازار نفت بعد از حادثه آرامکو چیست و بازی ایران در این شرایط چگونه خواهد بود؟، گفت: فکر می‌کنم آثار آن کوتاه مدت است.

وی در پاسخ به سوالی درباره تاثیرات این حادثه بر فروش و قیمت نفت گفت: برای همه است و فرقی ندارد.

زنگنه در پاسخ به این سوال که آیا ما الان می‌توانیم به راحتی نفت خود را بفروشیم؟، گفت: راحت که نه ولی خب می‌فروشیم.

زنگنه در پاسخ به این سوال که از آنجایی که آمریکا به دنبال جایگزین کردن نفت عربستان است، نظر شما در این باره چیست؟، گفت: این که خیلی وقت است. آمریکا با تولید نفت شلی که دارد دنبال بازار است و به نظر من یکی از دلایل پشت ذهنشان این بوده و دلش می‌خواهد که بازار را داشته باشد البته آن‌ها نگران امنیت عرضه هم هستند که همیشه ما نگران آن بوده‌ایم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: ما همیشه حرفی که داشته‌ایم این بوده که برای امنیت عرضه و منافع مصرف‌کننده و تولیدکننده از نفت نباید به عنوان سلاح استفاده کرد. نفت سلاح نیست، بلکه نفت یک کالای عمومی مورد نیاز همه بشریت است و باید جریانش به صورت آزاد در بازارها انجام شود.

زنگنه در پاسخ به این سوال که بعد از خروج کشورهای غربی از قراردادهای نفتی ما صحبت حضور کشورهایی مثل چین و روسیه در قراردادهای بزرگ ما مطرح است حال آیا پیشنهادی در این باره مطرح شده است؟، گفت: روس‌ها بهترند ولی چینی‌ها فعلا خیلی فعال نیستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این خبر درست است که عربستان می‌خواهد از ایران بنزین بخرد؟، گفت: من نشنیدم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز