خبرگزاری کار ایران

اعلام جزئیات حملات پهپادی جنبش انصار الله به تأسیسات آرامکو

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۵۳۸

سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز- دوشنبه- اعلام کرد که عملیات «تعادل بازدارنده دوم» علیه دو پالایشگاه «بقیق» و «خریص» با استفاده از جنگنده‌هایی با موتورهای مختلف و جدید عادی و جت صورت گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از المسیره، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن با انتشار بیانیه‌ای درباره جزئیات حمله به تأسیسات نفتی آرامکو اعلام کرد که عملیات «تعادل بازدارنده دوم» علیه دو پالایشگاه «بقیق» و «خریص» با استفاده از جنگنده‌هایی با موتورهای مختلف و جدید عادی و جت صورت گرفت.

سریع در این بیانیه به شرکت‌ها و نیروهای خارجی هشدار داد که از حضور در کارخانه‌های در تیر رس یگان‌های انصار الله پرهیز کنند، چرا که این اهداف همچنان در تیررس هستند و هر لحظه احتمال هدف قرار گرفتن آنها وجود دارد. 

وی دوباره به رژیم آل سعود هشدار داد که دست ما کوتاه نیست و هر مکانی را در هر زمانی که بخواهیم، می‌توانیم مورد هدف قرار دهیم. بنابراین باید حساب خود را بازبینی کرده و به تجاوز و محاصره یمن پایان دهد.

سریع تأکید کرد که حمله به تأسیسات نفتی آرامکور در چارچوب حق مشروع و طبیعی آنان به جنایت‌های پنج ساله آل سعود صورت گرفته است.

وی به عربستان سعودی هشدار داد که در صورت ادامه تجاوز و محاصره عملیات آینده بسیار بسیار گسترده‌تر و دردناک‌تر خواهد بود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که بانک اهداف انصارالله روز به روز گسترش می‌یابد و عربستان راهی غیر از توقف محاصره و تجاوز علیه یمن پیش روی خود نخواهد دید. 

برای سومین روز متوالی پس لرزه‌های حمله به تأسیسات نفتی آرامکو همچنان سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داده و نگرانی‌های نسبت به تأثیر این حملات بر اقتصاد عربستان در دراز مدت همچنان سایه افکنده است. 

قیمت نفت امروز- دوشنبه- به دنبال این حملات جهشی کم سابقه را تجربه کرد و هر بشکه نفت خام دریای برنت با بیش از ۱۹ درصد افزایش به هر بشکه ۷۱ دلار و ۹۵ سنت و نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت با بیش از ۱۵ درصد افزایش به ۶۳ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه رسید.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز