خبرگزاری کار ایران

کشته شدن ۶ سرباز اماراتی در حمله هوائی جنگنده‌های دولت وفاق ملی به پایگاه «الجفرة»

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۷۵۲

سخنگوی عملیات «آتشفشان خشم» وابسته به دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که نیروهایش پایگاه هوائی «الجفره» وابسته به ارتش ملی این کشور را پس از مشاهده تعدادی از نیروهای نظامی امارات در اتاق کنترل این پایگاه بمباران کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خلیج آنلاین، «مصطفی المجعی»، سخنگوی عملیات «آتشفشان خشم» وابسته به دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که نیروهای دولت، پایگاه هوائی «الجفرة» وابسته به «خلیفه حفتر» ‌فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی را پس از رصد حضور تعدادی از نیروهای نظامی اماراتی در اتاق کنترل این پایگاه بمباران کردند. 

المجعی تأکید کرد که این بمباران نیروهای نظامی اماراتی و نیز دیگر مزدوران  خارجی داخل آن پایگاه را مورد هدف قرار داد که تعداد فراوانی کشته و زخمی برجای گذاشت.

وی در ادامه افزود: «این بمباران بامداد روز گذشته- جمعه صورت گرفت و آتش در کل پایگاه شعله‌ور و انبار مهات موشکی و هواپیماها تخریب شد». 

پایگاه نظامی استراتژیک هوائی «الجفره» در قلب صحرای لیبی یکی از مهمترین مراکز مورد استفاده حفتر برای گسترش مناطق سیطره خود در جنوب و غرب لیبی است. 

«محمد قنونو» سخنگوی ارتش ملی لیبی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت:‌ «جنگنده‌های دولت وفاق اتاق اصلی عملیات نیروهای حفتر در پایگاه هوائی الجفره را به طور کامل تخریب کردند که بر اثر آن ۶ افسر خارجی حاضر در آن کشته شدند». 

وی گفت: «نیروی هوائی بامداد روز گذشته -جمعه- سه سکوی پرتاب موشک زمین به هوا در این پایگاه را تخریب کردند». 

فرماندهی کل نیروهای مسلح امارات پیش از این از کشته شدن ۶ سرباز این کشور در حادثه برخورد زره‌های نظامی  هنگام انجام وظیفه ملی در خاک عملیات خبر داده بود. 

امارات مأموریت این نیروها یا مکان کشته شدن آنها را اعلام نکره است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز