خبرگزاری کار ایران

دادگاه تجدیدنظر اسکاتلند اعلام کرد:

تعلیق پارلمان از سوی جانسون غیرقانونی است

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۸۴۲

دادگاه تجدیدنظر اسکاتلند اعلام کرد که تصمیم نخست‌وزیر بریتانیا، مبنی بر تعلیق پارلمان این کشور تا ماه اکتبر غیرقانونی است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، دادگاه تجدیدنظر اسکاتلند اعلام کرد که تصمیم «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر بریتانیا، مبنی بر تعلیق پارلمان این کشور تا ماه اکتبر غیرقانونی است. 

سه قاضی به ریاست «لرد کارلووی»، قاضی ارشد استکاتلند، این حکم را که دادگاه‌ها نمی‌توانند در تصمیم‌های سیاسی نخست‌وزیر در رابطه با به تاخیر انداختن روند پارلمان اعتراض کنند، لغو کردند. 

وکلای ۷۵ نماینده پارلمان مخالف دولت تصمیم جانسون برای تعلیق فعالیت مجلس عوام را غیرقانونی خواندند. دادگاه در خلاصه حکم پایانی خود اعلام کرد که دستور تعلیق پارلمان «بی‌ارزش و بی‌نتیجه» است. اما کارلووی گفت که تصمیم‌گیری نهایی درباره این پرونده منوط به رای دیوان عالی بریتانیا است که بناست در روزهای آینده برگزار شود. 

این سه قاضی اسکاتلندی اعلام کردند که اقدام جانسون غیرقانونی است، چراکه «چوب لای چرخ روند پارلمان می‌گذارد». این دادگاه تبیین کرد که درخواست جانسون از ملکه برای تایید حکم تعلیق پارلمان «غیرقانونی بوده و در نتیجه بی‌ارزش و بی‌نتیجه» ‌است. 

«جولیون ماگام» وکیل، معتقد است که این حکم بدان معناست که دستور جانسون مبنی بر تعلیق پارلمان فاقد اعتبار بوده و نمایندگان می‌توانند بار دیگر فعالیت در این نهاد قانون‌گذاری را از سر بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز