خبرگزاری کار ایران

کارگران آذرآب با امضای طوماری خواستار تعیین تکلیف وضعیت سهامداری شرکت شدند

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۳۴۲

کارگران کارخانه آذرآب با امضای طوماری خواستار تعیین وضعیت سهامداری شرکت شدند؛ این کارگران در روز شنبه مقابل استانداری تجمع کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران آذرآب که طی روزهای اخیر اعتراضاتی نسبت به بلاتکلیفی وضعیت سهامداری این شرکت داشتند، طی طوماری نسبت به واگذاری این کارخانه به شرکت کاوه مبدل ابراز نگرانی کردند.

در این طومار که به امضای تعدادی از کارگران رسیده، دو خواسته کارگران این واحد تولیدی مطرح شده است:

-دستور قاطع به عدم واگذاری آذرآب به کاوه مبدل و یا شرکت‌های مشابه و همچنین تکلیف به واگذاری آذرآب به شرکت مپنا و حل این مشکل یک بار برای همیشه

-صدور دستور کناره‌گیری یکی از سهامداران که طی دو سال گذشته در آذرآب با وعده‌های دروغین عقد قراردادهای کاری باعث بیکاری بیش از ۷۰  درصد کارگران شرکت -عدم پرداخت حقوق و حق بیمه، افزایش بدهی‌های سنگین شرکت، عدم بازگشت اموال غارت شده شرکت، استعفای کامل هیئت مدیره و مدیران عامل، به خطر انداختن امنیت شغلی بیش از ۱۶۰۰ کارگر و ایجاد مشکلات اجتماعی و اقتصادی، اقدام به فروش اموال و سهام شرکت به جای فعال‌سازی شرکت و خلق کار و تولید که موجب اعتراض و دست از کار کشیدن و تجمعات کارگری در هفته گذشته را فراهم کرده است.

جواد صابری (رئیس شورای اسلامی کار شرکت آذرآب) در خصوص اعتراضات اخیر کارگران این واحد تولیدی گفت: مشکل اصلی شرکت آذرآب عدم مسئولیت‌پذیری برخی سهامداران این شرکت است که عمده سهام این شرکت را دارند. همین مسئله نیز موجب شد تا کارگران برای ابراز اعتراض خود به خیابان بیایند و مقابل استانداری و در میدان مرکزی شهر تجمع کنند‌. از همین رو کارگران در روز شنبه چهارمین روز اعتراض کارگران بود که مقابل استانداری شکل گرفت. حدود یک هفته است که کارگران معترض هستند و هر بار شورای اسلامی کار سعی می‌کند، این اعتراضات داخل شرکت بماند اما بالاخره کارگران نارضایتی‌هایی دارند.

صابری تصریح کرد: ۲ نفر از سهامداران آذرآب که عملاً تعیین‌کننده سه نفر از اعضای هیئت مدیره هستند، حاضر نیستند مسئولیت خود را بپذیرند و در نتیجه با استعفای سه عضو هیئت مدیره، آذراب عملاً کارخانه قفل شده است.

رئیس شورای اسلامی کار آذرآب خاطر نشان کرد: این بی‌توجهی موجبات نگرانی حدود ۱۶۰۰ کارگر آذرآب را به وجود آورده است. در زمان وزارت آقای ربیعی به ما قول داده شد که مشکل آذرآب به صورت ریشه‌ای حل شود، اما متاسفانه این مسئله محقق نشد.

صابری بیان کرد: کارگران آذرآب برای جاری شدن پروژه پالایشگاه اصفهان زحمت زیادی کشیده بودند، با اینحال این مسئله به دلیل بلاتکلیفی وضعیت سهامداری شرکت، عملاً قفل شده است.

او ادامه داد: کارگران نگران امنیت شغلی خود هستند و می‌ترسیم همین قراردادهای کاری فعلی را نیز از دست بدهیم.

او تصریح کرد: استاندار به ما گفته که در جلسه با مپنا نمایندگان این شرکت تمایلی به خرید سهام نداشتند و در حال حاضر هم هیچ گروه بزرگی اعلام آمادگی برای خرید سهام نکرده است .

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز