خبرگزاری کار ایران

از تشک طبی و مزایای آن بیشتر بدانید

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۱۰۶

امروزه با توجه به نیازمندی‌های فرد، تشک‌هایی با ساختار و ویژگی‌های متفاوت تولید می‌شوند.

همان طور که می‌دانید، خواب یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های انسان بوده و خواب راحت می تواند در شادابی و سلامت بدن تاثیرگذار باشد. از این رو در زمان خرید تشک باید به نکاتی مهم توجه داشته باشید. پیروی از این نکات، خرید مطمئن را در پی داشته و هم چنین خوابی آسوده را برایتان فراهم خواهد کرد.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

انواع تشک

امروزه با توجه به نیازمندی‌های فرد، تشک‌هایی با ساختار و ویژگی‌های متفاوت تولید می‌شوند. در ادامه انواع مختلف تشک‌ها را معرفی کرده و به صورت خلاصه ویژگی‌های آن‌ها را بیان خواهیم کرد.

تشک فنری متصل:

تشک‌های فنری به عنوان یکی از قدیمی‌ترین انواع تشک شناخته شده و در دو نوع متصل و منفصل طراحی و ساخته می‌شوند. تشک فنری متصل، همانطور که از نام آن پیداست فنرها در تمامی قسمت‌های آن به کار رفته و این موضوع سبب انعطاف پذیری بالای این نوع تشک شده است. البته تشک های فنری متصل دارای معایبی نیز است. به عنوان مثال، انعطاف پذیری بالای این تشک ممکن است سبب کاهش تکیه گاه مناسب ستون فقرات و کمر شود. البته وزن فرد نیز در این مورد تاثیرگذار است.

تشک فنری منفصل:

تشک فنری منفصل به نوعی شکل بهبود یافته و پیشرفته تشک فنری متصل بوده و تا حدود زیادی معایب این نوع تشک را رفع نموده است. تشک فنری منفصل در مقایسه با تشک فنری متصل عملکرد بهتری دارد. به علاوه این نوع تشک به دلیل عبور هوای راحت‌تر در لایه‌های زیرین، همانند تشک طبی دارای خاصیت‌های آنتی باکتریال و ضد حساسیت بوده و خوابی راحت را در اختیار فرد قرار می‌دهد.

تشک مموری فوم:

تشک‌های مموری فوم دارای ویژگی خاصی هستند که آنها را از سایر تشک‌ها جدا می‌سازد. در ساختار این نوع تشک، از فوم‌های حافظه‌دار استفاده می‌شود. این نوع فوم با توجه به وزن، ساختار عضلات و دمای بدن فرد تغییر شکل می‌دهد.

بدین خاطر عملکرد این نوع تشک در صورت استفاده افراد مختلف، متفاوت است. به طور کلی تشک­های مموری فوم سبب خون­رسانی بهتر در زمان خواب شده و با پشتیبانی کامل از ستون فقرات، کمر و عضلات، خوابی راحت را به فرد ارائه می‌دهند.

تشک بادی:

در گذشته از تشک‌های بادی به منظور تفریح و یا استراحت‌های کوتاه مدت استفاده می‌شد. اما امروزه با تولید تشک‌های بادی جدید، می‌توان از این نوع تشک برای استراحت‌های طولانی مدت نیز استفاده نمود.

در داخل تشک‌های بادی از یک محفظه هوا استفاده می‌شود و بر روی این محفظه لایه‌هایی از فوم و دیگر الیاف قرار می‌گیرد. یکی از ویژگی‌های جالب این نوع تشک، تغییر سفتی و نرمی آن با کاهش و یا افزایش هوای محفظه است. بدین صورت می‌توان با تغییر فشار هوای داخل محفظه، به میزان نرمی و یا سفتی دلخواه خود دست یافت.

تشک آبی:

در ساختار تشک‌های آبی، در کنار فوم و سایر الیاف از آب نیز استفاده می‌شود. میزان دمای این آب توسط فرد قابل تغییر است. بدین خاطر تشک آبی گزینه‌ای ایده آل برای کسانی است که دارای عارضه کمردرد و یا گرفتگی عضلات هستند.

هم چنین کاهش دمای آب موجود در این نوع تشک، در فصل تابستان به شکل قابل توجهی در راحتی خواب فرد تاثیرگذار خواهد بود.

تشک لاتکس:

همانطور که می‌دانید، ماده لاتکس در برابر عوامل حساسیت‌زا مقاوم بوده و برای کسانی که بدن آنها به این عوامل واکنش نشان می‌دهد. می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای خرید باشد. لاتکس موجود در این نوع تشک در لایه‌های داخلی به کار گرفته شده است.

لاتکس دارای ویژگی‌های فوم حافظه‌دار بوده و از طرفی دارای وزن و ضخامتی کمتر است. به علاوه تشک‌های لاتکس در مقایسه با تشک‌های مموری فوم از عمر بیشتری برخوردار هستند.

آشنایی با تشک‌های طبی و ساختار آنها

همان طور که در بخش انواع تشک نیز مشاهده کردید، تشک‌های فنر منفصل، تشک‌های مموری فوم، تشک‌های آبی و تشک لاتکس با ارائه ویژگی‌های خاص جزئی از تشک‌های طبی هستند. اما یک تشک طبی استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟

در لایه رویی تشک طبی معمولا از پارچه ژاکارد استفاده می‌شود. این نوع پارچه دارای خاصیت‌های آنتی باکتریال بوده و ضد جذب گرما است.

معمولا در تشک‌های طبی استاندارد، لایه مرکزی از اسفنج یا یونولیت استفاده می‌شود. ماده‌های پیش‌رو برای کسانی که به عارضه کمر درد مبتلا هستند بسیار مفید و موثر است.

در لایه زیرین تشک طبی نیز از ماده فوم استفاده می‌شود. وزن فوم در لایه زیرین بین ۱۰ تا ۳۰ کیلوگرم متغیر است. معمولا در تشک‌های درجه یک از ترکیب ابر و فوم تا وزن حدود ۳۰ کیلوگرم استفاده می‌کنند.

به طور کلی برای خرید یک تشک طبی مناسب ابتدا باید از مشکلات بدن خود آگاه باشید. سپس با مشورت در کنار افراد آگاه و فعال در حوزه فروش تشک، بهترین گزینه را انتخاب نمایید. در این راستا به شما تشک زست را معرفی می‌کنیم تا با خیالی آسوده از کیفیت بالای تشک‌های این برند خریدی مطمئن داشته باشید و همچنین با داشتن تشک طبی مناسب خوابی آسوده و بدنی سلامت را به خود و خانواده هدیه دهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز