خبرگزاری کار ایران

اسپوتنیک گزارش داد؛

اسرائیل خواهان اتحاد با آمریکا برای درگیری نظامی با ایران است

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۱۰۱

اسپوتنیک در گزارشی به بررسی رویکرد جنگ‌طلبانه اسرائیل به ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل، از زمان دولت باراک اوباما به دنبال حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران بود. اما در آن زمان نتوانست حمایت دولت آمریکا را برای این حمله کسب کند.
بنیامین نتانیاهو در آن زمان حتی نتوانست حمایت اکثریت کابینه خود را برای حمله به ایران جلب کند.

در آن زمان باراک اوباما خواهان حضور در چنین حمله‌ای نبود؛ چراکه از عواقب چنین حمله‌ای آگاه بود و نمی‌خواست نیروهای آمریکایی وارد چنین جنگی شوند. اما نتانیاهو امیدوار است ترامپ از چنین طرحی استقبال کند. مشخص است در صورت حمایت ترامپ از چنین طرحی، آمریکا خود وارد چنین جنگی نخواهد شد و این حمایت به معنی شرکت واشنگتن در چنین جنگی نیست.

سفیر سابق آمریکا در اسرائیل نیز در این خصوص گفت: معتقدم که ترامپ چراغ سبز به اسرائیل برای حمله به ایران را می‌دهد. اما خودش در چنین جنگی شرکت نمی‌کند؛ چرا که همانطور که می‌دانید این خطر بزرگی است.

نیروی هوایی اسرائیل در ماه آگوست تعدادی از انواع مختلف حملات را انجام داده است و بنابر گزارش‌ها، گروه‌های تحت حمایت ایران در لبنان، عراق و سوریه مورد هدف قرار گرفته‌اند، با این حال، نتانیاهو اظهار داشت که برای دفاع از امنیت اسرائیل هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهد و ممکن است این حملات گسترش یابد.  

در دولت اوباما، آمریکا و اسرائیل نتوانستند زمینه مشترکی در مورد ایران پیدا کنند، اکنون بعد از خروج ترامپ از برجام و اعمال تحریم‌ها، اسرائیل امیدوار است که آمریکا به جای استفاده از دیپلماسی و گفت‌وگو برای حل مشکل ایران به عملیات نظامی روی بیاورد و اسرائیل را در این حملات همراهی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز