خبرگزاری کار ایران

سرقت ۱۵۰ میلیارد تومان توسط مالک سابق آذرآب/ متخلفان در کشور جایزه می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۴۵۸

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی از سرقت ۱۵۰ میلیارد تومان توسط مالک سابق آذرآب خبر داد و گفت: بازگشت این منابع تولید را به آذرآب بازمی‌گرداند.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر کریمی در جلسه کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور وزیر صنعت برگزار شد، اظهار کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان توسط مالک سابق آذرآب به سرقت رفت که اگر این مبلغ به شرکت بازگشت داده می‌شد، قطعاً تولید نیز بازمی‌گشت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پرونده آذرآب و هپکو در دستگاه قضایی در دست بررسی است، حقوق تضییع‌شده این دو شرکت و به غارت رفتن منابع و اموال آنها باید به‌درستی رسیدگی شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: متخلفان در کشور جایزه می‌گیرند، فردی که شرکت هپکو را تحویل گرفت امروز شرکت واگن سازی تأسیس کرده است و دولت نیز به این آقا باج می‌دهد، با استفاده از رانت‌های ویژه در مناقصات برنده شده است و این چیزی جز جایزه دادن به متخلفان و بدعادت کردن آنها نیست.

کریمی با بیان اینکه تنها راهکار حل مشکلات شرکت هپکو بازگشت شرکت به دولت است، گفت:  با بازگشت شرکت هپکو و بازگرداندن این شرکت به آرامش می‌توان به‌درستی روند خصوصی‌سازی را انجام داد.

وی با ابراز گلایه از سازمان خصوصی‌سازی اظهار کرد: متأسفانه این سازمان مدیران نالایق برای شرکت‌ها انتخاب کرد در حالی که با انتخاب مدیریت مناسب می‌توانست اوضاع را بهتر کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب با بیان اینکه شرکت هپکو با انتخاب مدیریت توسط سازمان خصوصی با افزایش بدهی و کاهش و حتی توقف تولید رو به رو شده است، ادامه داد: مطالبه کارگرانی که امروز کف خیابان هستند به‌حق است؛ آنها نگران آینده شرکت و آینده شغلی خود هستند نباید از اعتراضات کارگران هپکو تعبیر سیاسی و موج‌سواری سیاسی کرد.

کریمی با بیان اینکه عدم وجود مالک و سهامدار مسئولیت‌پذیر مهم‌ترین مشکل کنونی آذرآب است؛ ادامه داد: بخش خصوصی آماده خرید سهام بانک کشاورزی است و حتی بانک نیز هر سهام را به قیمت ٤٨٠ تومان برای فروش، قیمت‌گذاری و اعلام کرده است.

وی گفت: مدیریت آذرآب نیز مدیریت ضعیفی است چراکه نتوانست از نیروهای بسیار توانمندی که در این مجموعه شاغل هستند به‌درستی استفاده کرده و وضع شرکت را بهبود ببخشد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با بیان اینکه دلیل دست به دست شدن شرکت واگن پارس مشخص نیست، گفت: شرکت گسترش و نوسازی کشور واگن پارس را در اختیار گرفت تا در پشت پرده و با استفاده از پوشش محکمی مثل واگن‌پارس واردات واگن را انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز