خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی:

61 درصد جویندگان کار استان فاقد مهارت هستند

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۸۳۴

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تقویت مهارات آموزی یک راه خروج از رکود اشتغال در استان است.

به گزارش ایلنا از بیرجند، عباس رکنی گفت: بهترین راه برای مهار بیکاری هدایت نیروی جوان و بیکار برای فراگرفتن مهارت مورد نیاز بازار کار است.

وی رفع بیکاری را یکی از رسالت‌های اصلی مسئولین دانست و گفت: برای حل مشکل بیکاری بایستی فرهنگ کار تغییر کند.

وی گفت: جویندگان کار در استان بیشتر جوانان تحصیل کرده‌ای هستند که به دلیل عدم مهارت کافی نمی‌توانند از فرصت‌های شغلی ایجاد شده بهره‌مند شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: مدیران کاریابی‌ها بایستی اطلاعات کافی در خصوص شاخص‌های شهرستان از جمله جمعیت فعال شهرستان، تعداد بیکاران، فرصت‌های شغلی، تعداد شاغلان، نرخ بیکاری شهرستان، عمده کارگاه‌ها حوزه فعالیت اقتصادی در شهرستان را داشته باشند تا بتوانند برنامه‌ریزی صحیح نمایند.

رکنی عنوان کرد: تعداد جویندگان کار ثبت نام شده در مراکز خدمات اشتغال و کاریابی استان در چهار ماهه نخست سال، تعداد 1307نفر است که از این تعداد معادل 64 درصد مرد و 36درصد زن هستند.

وی ادامه داد: از تعداد جویندگان ثبت نام شده، 504 نفر معادل 39 درصد دارای مهارت و 803 نفر معادل 61 درصد فاقد مهارت هستند که نیازمند بیش از پیش جوانان جویای کار به امر مهارت‌آموزی است.

رکنی افزود: در مدت 4 ماهه ابتدای سال تعداد 1754 فرصت شغلی کسب شده که 26درصد در بخش صنعت، 3درصد کشاورزی و 71درصد در خدمات بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از بکارگماری 616 نفر در چهارماهه نخست سال خبر داد و گفت: از این تعداد معادل 52 درصد مرد و 48 درصد زن بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز