خبرگزاری کار ایران

تأکید اردوغان بر حضور در دریای مدیترانه و ادامه روند اکتشاف گاز در منطقه

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۳۷۲

رئیس‌جمهوری ترکیه با تأکید بر عزم آنکارا برای ادامه روند اکتشاف گاز از دریای مدیترانه با اطمینان کامل از حمایت نیروی دریائی ترکیه از کشتی‌های فعال این کشور در منطقه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی،‌ «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه با سخنرانی در جمع طرفداران حزب عدالت و توسعه در چارچوب فعالیت‌های هجدهمین سالگرد تأسیس این حزب در آنکارا گفت: «ما با کشتی‌هایمان در دریای مدیترانه حضور داریم و نیروهای دریایی از این کشتی‌ها محافظت می‌کنند». 

اردوغان بر ادامه روند فعالیت‌های ترکیه برای اکتشاف گاز در منطقه مجاز در جمهوری ترک شمال قبرس گفت: «در حالی که بسیاری از گروه‌ها می‌گویند که ترک‌ها آنجا چه می‌کنند، ما به فعالیت ادامه خواهیم داد و نه عقب‌نشینی کرده و نه از آنجا خارج می‌شویم. ما از حقوق خود آگاه هستیم». 

وی در ادامه افزود: «از حقوق خود و حقوق هموطنانمان در شمال قبرس تا پایان محافظت خواهیم کرد. وظیفه ما وفای به این مسئولیت بزرگ است». 

اردوغان ادامه داد: «مأموریت فاتح و یاووز، دو کشتی اکتشاف ترکیه در دریای متوسط نزدیکی جزیره قبرس در صخره‌های مشرف به ترکیه است». 

جمهوری قبرس، یونان،‌ اتحادیه اروپا،‌ آمریکا، ‌مصر و اسرائیل با فعالیت‌های اکتشاف انرژی ترکیه در دریای مدیترانه مخالف هستند.

ترکیه از تاریخ چهارم ماه می فعالیت‌های اکتشاف گاز در بخشی از دریای مدیترانه را با مجوز جمهوری ترک شمال قبرس به عنوان بخشی از منطقه ویژه اقتصادی این جمهوری که توسط جامعه بین‌الملل به رسمیت شناخته شده، آغاز کرده است. 

این اقدام ترکیه با انتقادات شدید جمهوری قبرس، یونان، ‌اتحادیه اروپا،‌ آمریکا ومصر مواجه شده است، اما آنکارا بارها بر قصد خود برای این فعالیت‌ها تأکید و دومین کشتی اکتشاف این کشور را به منطقه اعزام کرده است.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز