خبرگزاری کار ایران

یک منبع آگاه عنوان کرد:

بی‌میلی گروه هفت برای پیوستن مجدد روسیه به این گروه

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۹۹۴

یک منبع عالی‌رتبه در اتحادیه اروپا تاکید کرد که گرچه این بلوک در نشست گروه ۲۰ مسیرهای گفت‌وگو با روسیه را حفظ کرد، اما بر آن است تا گروه هفت را محدود به کشورهایی کند که ارزش‌هایی مشترک دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع عالی‌رتبه در اتحادیه اروپا امروز -‌پنج‌شنبه- گفت که این بلوک مخالف دعوت به نشست گروه هفت است. وی افزود که کشورهای اروپایی در پی آن‌اند که تا زمان رفع‌ورجوع نشدن مسائلی که باعث اخراج روسیه از این گروه در سال ۲۰۱۴ شد، مانع ورود این کشور به این گروه شوند. 

به گفته این منبع، اتحادیه اروپا باور دارد که از آنجایی که روسیه هنوز این مسائل را حل نکرده است، دعوت روسیه به نشست گروه هفت غیرمولد و نشان‌دهنده ضعف خواهد بود. 

وی در ادامه گفت: «دلایل اخراج روسیه از این گروه در سال ۲۰۱۴، همچنان به وقت خود باقی است. بنابراین اتحادیه اروپا مخالف پیوستن دوباره روسیه است... علنا اعلام شده که این اقدام نشان‌دهنده ضعف است و هیچ نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت.»

این منبع که نخواست نامی از او آورده شود تاکید کرد که گرچه این بلوک در نشست گروه ۲۰ مسیرهای گفت‌وگو با روسیه را حفظ کرد، اما بر آن است تا گروه هفت را محدود به کشورهایی کند که ارزش‌هایی مشترک دارند. 

او همچنین گفت: «گروه هفت باید همچو اجتماعی از دموکراسی‌ها باقی بماند که به قانون و ارزش‌های مشترک احترام می‌گذارند.» 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز