خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران:

40 واحد احداثی در هفته دولت به بهره برداری می رسد

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۴۷۴

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران از بهره برداری 40 واحد احداثی در هفته دولت در استان مازندران خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری، محمدخانی نوذری صبح امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به سیل مهرماه 97 در غرب مازندران اظهار داشت:  سه هزار و 100واحد تعمیری شناسایی شد که تا پایان سال گذشته تعمیر شدند.

وی در سال قبل در  172 روستا شاهد وقوع سیلاب در استان بودیم گفت: معیشت 2 هزار و چهار واحد دچار آسیب شدند که به ازای هر واحد پنج میلیون تومان خسارت بلاعوض و 15 میلیون تومان تسهیلات داده شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با  اشاره به اینکه 5 هزار و 500 واحد نیاز به تعمیر داشتند،گفت:  در این سیل 600 واحد آسیب دیده و تخریبی شناسایی شد که با بررسی ها انجام شده تعداد آن به 380 واحد کاهش پیدا کرد و صدور پروانه برای این 380 واحد انجام شد و تاکنون 298 واحد اجرای فونداسیون و 150 واحد اجرای سقف شده است.

وی اعلام کرد: 5 هزار و 500 واحد تعمیری و 40 واحد احداثی در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

خانی با بیان اینکه تعمیرات تمام واحدها تا پایان هفته دولت به پایان می رسد ،تصریح کرد: تاکنون 27 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و 130میلیارد تومان تسهیلات به بانکهای عامل معرفی که 95 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: حدود 80 درصد پرونده هایی که به بانک ها معرفی شده اند انعقاد قرارداد شد.

خانی با اعلام اینکه 35 واحد مسکن خسارت دیده در استان قابل بهره برداری است گفت: از این تعداد 26 واحد قابل سکونت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران از توزیع 3 هزار و 300 تن سیمان در بین سیل زدگان استان خبر داد و گفت: از این تعداد 20 پاکت برای واحدهای تعمیری و 160 پاکت برای واحداهای احداثی بوده است.

وی خاطرنشان کرد:  تا پایان سال 98 بازسازی مسکن خسارت دیده ناشی از سیل به پایان می رسد.

خانی با بیان اینکه حدود 600تا 700 واحد مسکونی در حریم رودخانه ها قراردارند ،ادامه داد: باید نسبت به جابجایی این واحدهای درمعرض خطر اقدام شود.

وی تصریح کرد: سهمیه سال جاری برای مقاوم سازی 12 هزار واحد با تسهیلات 40 میلیون تومان است و 150 هزار واحد مسکن روستایی در استان غیرمقاوم هستند که باید ظرف چهار تا پنج سال آینده تکمیل و بهسازی شود.

خانی درباره بیمه خانه های روستایی گفت: روستائیان می توانند از 36 تا 40 هزار تومان واحدهای مسکونی خود را با بانک طرف قرارداد بنیاد مسکن بیمه کنند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز