خبرگزاری کار ایران

سرور مجازی چه کاربردهایی دارد؟

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۰۲۱

سرور مجازی (Virtual private server)  در واقع یک سیستم عامل  مجازی است.این سیستم عامل قسمتی از یک سرور اختصاصی میباشد. سرور های مجازی منابع سخت افزاری مشترکی با سرور اصلی خود دارند.در واقع سرور اصلی منابع سخت افزاری خود را در بین سرورهای مجازی تقسیم میکند و آنها را مستقل از یکدیگر راه اندازی میکند.

سروراختصاصی با استفاده از نرم افزار مجازی سازی اقدام به  تقسیم منابع فیزیکی در بین  سرورهای  مجازی میکند که هر کدام قابلیت  اجرای سیستم عامل و برنامه های کاربردی مجازایی  را دارند. سرورهای مجازی کاربرد های فراوانی دارند.به عنوان مثال زمانی که سایت شما بر روی فضای اینترنت قرار میگیرد به وسیله شرکت های هاستینگ میزبانی میشود.یکی از کاربرد های سرور مجازی ایجاد بستر هاستینگ سایت های مختلف میباشد.

کاربردهای سرور مجازی:

  1. هاست وب سایت

یکی از کاربردهای سرور مجازی میزبانی سایت و فروشگاه های اینترنتی میباشد.برخی از مدیران سایت ها جهت میزبانی سایت نیاز به هاست با امکانات بالاتری نسبت به هاست های اشتراکی دارند.

در اکثر موارد پس از گذشت چند ماه حجم فایل های سایت افزایش پیدا میکند و ممکن است با کمبود فضای هاست مواجه بشوید.در بسیاری از موارد انتخاب سرور اختصاصی خارج از بودجه مدیران سایت میباشد اما سرور مجازی همان امکانات  را با منابع کمتر در اختیار شما قرار میدهد.میتوانید سرور مجازی را برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی و  تجارت الکترونیکی خود که به وسیله پلتفرم های ووکامرس و مگنتو اجرا میشود استفاده کنید. با استفاده از منابع سرور مجازی که  بالاتر از یک هاست اشتراکی است ، سرعت و کارآمدی بالاتری نسبت به سایت های دیگر خواهید داشت.

2.میزبانی فایل

اگر قصد میزبانی فایل و مستندات کسب و کارتان را بر روی بستر اینترنت دارید سرور مجازی انتخاب مناسبی میباشد. با استفاده از این امکان میتوانید یک هاست میزبانی مستندات راه اندازی کرده و دسترسی های مختلف به کاربران و همکاران خود بدهید تا بتوانند به سرور وصل شده و از این منابع استفاده کنند.در این صورت دیگر نیازی نیست که فایل ها و مستندات را به وسیله ایمیل برای همکارتان ارسال کنید.به راحتی و با استفاده از بستری امن میتوانید به سرور مجازی وصل شده و اطلاعات را ارسال کنید. همکارتان نیز از هر نقطه ای میتواند به این اطلاعات دسترسی پیدا کرده و اقدام به دانلود اطلاعات کند.

3.تست اپلیکیشن

ممکن است در حال برنامه نویسی اپلیکیشنی باشید که پس از تکمیل باید در فضای اینترنت قرار بگیرد.بهترین روش برای تست اپلیکیشن این است که در محیط واقعی قرار بگیرد و به صورت آنلاین مراحل آزمون و خطا را طی کند.در این صورت سرور مجازی انتخاب مناسبی است تا قبل از ارائه و تحویل تست های لازم را انجام بدهید.در این صورت میتوانید با استفاده از یک آدرس موقت که بر روی سرور مجازی قرار میدهید اپلیکیشن را  در اختیار برخی از کاربران قرار بدهید تا بتوانید نظرات آنها را بررسی کنید.

4.سرور دانلود

به علت اینکه هاست های اشتراکی دارای فضای محدودی نسبت به قیمت آنها هستند ، بهترین روش برای جایگزین کردن آن سرور مجازی میباشد.سرور های مجازی با پایین ترین هزینه میتواند جایگزین هاست اشتراکی بشود و  فضای بیشتر در اختیار شما قرار بدهد.علاوه بر این کنترل بالاتری نسبت به هاست اشتراکی در اختیار شما قرار میدهد.همچنین میتوانید آدرس جداگانه ای برای این سرور اختصاص داده و یا دسترسی های مختلفی بر روی آن تعریف کنید تا هر کاربر با کلمه عبور و رمز جداگانه ای به سرور دانلود دسترسی داشته باشد.

5. بک آپ گیری اتوماتیک

اطلاعات هاست و وب سایت نیاز به پشتیبانی اتوماتیک و روزانه دارد. زیرا این اطلاعات در صورت حذف و یا حمله هکرها به سرعت باید بازیابی شده و در حالت اولیه قرار بگیرد. سرور مجازی یکی از روش های راه اندازی سیستم بک آپ اتوماتیک میباشد که میتواند فضای ایمن در دسترس قرار بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز