خبرگزاری کار ایران

هشدار «عمران خان» نسبت به کشتار و پاکسازی نژادی مسلمانان در کشمیر

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۳۸۵

نخست‌وزیر پاکستان امروز- پنجشنبه- نسبت به قرار گرفتن مسلمان منطقه کشمیر در معرض خطر کشتار و پاک‌سازی نژادی هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ «عمران خان»،‌ نخست‌وزیر پاکستان امروز- پنج‌شنبه- همزمان با تشددی تنش‌ها به دنبال لغو خودمختاری بخش هندی این منطقه توسط دهلی‌نو، هند را تهدید کرد که هر نوع تجاوزی به بخش پاکستانی کشمیر بی پاسخ نخواهد ماند. 

عمران خان در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: «در منطقه اشغال شده کشمیر توسط هند ۱۲ روز است که منع آمد و شد حاکم است و نیروهای بیشتری به منطقه‌ای که حضور نظامی پررنگ در آن وجود دارد، اعزام شده و ارتباطات به طور کامل قطه شده است. این در حالی است که نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در پاکسازی نژادی مسلمانان در ایالت گجرات سابقه دارد».

نخست‌وزیر پاکستان بر اعمال خشونت‌آمیز در این ایالت در سال ۲۰۰۲ بین هندوها و مسلمانان در زمان ریاست مودی تأکید کرد. 

وی در ادامه نوشت: «آیا جهان با مشاهده کشتار دیگر و پاک‌سازی نژادی مسلمان در منطقه اشغال شده کشمیر توسط هند ساکت خواهد نشست؟ چنانچه در سال ۱۹۹۵ در بوسنی و قتل عام سربرنیکا اتفاق افتاد». 

عمران خان در ادامه افزود: «می‌خواهم به جامعه بین‌المللی هشدار دهم که اگر اجازه وقوع چنین حوادثی را دهد، حتما پیامدها  واکنش‌هایی را در جهان اسلام به دنبال خواهد داشت که به سمت افراط‌گرائی و خشونت سوق می‌دهد».

عمران خان  روز گذشته- چهارشنبه- از منطقه کشمیر دیدن و فاش کرد که ارتش پاکستان اطلاعاتی درباره برنامه هند برای اقدام در قسمت پاکستانی کشمیر در اختیار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز