خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس‌جمهور:

روستاها و مناطق عشایری کانون اصلی تاب‌آوری اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۳۳۰

معاون اول رئیس جمهور گفت: اگر به دنبال تاب‌آوری مسائل کشور هستیم، حتما یکی از کانون‌های اصلی تاب‌آوری اقتصادی روستاها و مناطق عشایری هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستایی و عشایر با بیان اینکه خوشبختانه اقدامات وسیعی انجام گرفته تا کسب و کار در روستاها رونق پیدا کند، ‌اظهار کرد: تامین مسائل رفاهی روستاها از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که موجب می‌شود روستاییان در روستاها بمانند و به حاشیه شهرها نیایند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه روستاییان باید از نظر اقتصادی امکان زندگی در روستاها را داشته باشند، افزود: در برنامه‌های دولت یکی از سیاست‌های مهم ‌این است که ما اقداماتی را انجام دهیم که روستاییان در روستاها بمانند و به تولید بپردازند و به حاشیه شهرها نیایند.

وی گفت: توجه به روستاها و مناطق عشایری کشور جزو مهمترین سیاست‌های دولت است که در تمام برنامه‌های خود آن را مد نظر قرار می‌دهد.

جهانگیری با اشاره به اهمیت روستاها در اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: تامین امنیت غذایی که یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است، جزو مهمترین سیاست‌های دولت به شمار می‌رود که در آن توجه به روستاها مورد تاکید است.

معاون اول رئیس‌جمهور روستاها را کانون اصلی داخل کشور دانست و گفت: روستاها در زمینه تولید مواد غذایی که جزو مهمترین نیازهای هر کشور است، از اهمیت زیادی در سیاست‌گذاری‌ها در تمام کشورها برخوردار هستند.

جهانگیری افزود: بخش اصلی تولیدات روستایی تامین مواد غذایی کشور است که جزو سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا چهارمین نمایشگاه توانمندیهای روستایی و عشایر با هدف ارائه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روستاییان و عشایر و همچنین عرضه غذاهای محلی و صنایع دستی از 24 الی 27 مرداد ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز