خبرگزاری کار ایران

قهرمانی تیم لهستان در سوپر لیگ قهرمانی اروپا

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۰۷۰

تیم لهستان در سوپر لیگ قهرمانی دو و میدانی لیگ های اروپا که در بیدگوشچ لهستان برگزار شد به عنوان قهرمانی دست یافت.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون  جهانی دو و میدانی، سوپر لیگ مسابقات قهرمانی لیگ های اروپا در بیدگوشچ لهستان برگزار شد که در پی آن تیم لهستان با 345 امتیاز به عنوان قهرمانی رسید، تیم آلمان با 317.5 امتیاز نایب قهرمان شد و تیم فرانسه با 316.5 امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

در مهم ترین رقابت ها و در پرش با نیزه ی مردان «پیوتر لیسک» لهستانی با 5.81 متر و 10 سانتی متر برتری نسبت به «ملکر سوارد جیکابسن» سوئدی و «رینالد لاولینی»، رکورددار جهان  به مدال طلا دست یافت. «جیکابسن» و «لاولینی» با 5.71 متر به ترتیب دوم تا سوم شدند. این در حالی است که لیسک ماه گذشته در موناکو موفق شده بود از مانع 6.02 متری عبور کند.

در دیگر رقابت ها و در پرتاب دیسک مردان نیز، «پیوتر مالاچفسکی» لهستانی با پرتاب 63.02 متری به مقام نخست رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت. «مارتین ویریگ» از آلمان با 61.84 متر به مدال نقره رسید و دارنده ی برترین نتیجه ی سال «دنیل استال» سوئدی نیز با پرتاب 61.38 متر به مدال برنز بسنده کرد.

تیم امدادی 4 در 400 متر مردان ایتالیا و تیم امدادی 4 در 400 متر زنان لهستان نیز به ترتیب با زمان های 3:02.04 و 3:24.81 دقیقه ضمن دست یابی به عنوان قهرمانی و مدال طلا، بهترین نتیجه ی این ماده در اروپا را به ثبت رساندند.

گفتنی است در سوپر لیگ کشورهای لهستان، آلمان، فرانسه، ایتالیا، بریتانیای کبیر، اسپانیا، اوکراین، جمهوری چک، سوئد، یونان، فنلاند و سوییس به رقابت پرداختند.

طبق مقررات این مسابقات، 5 تیمی که در سوپر لیگ کمترین امتیاز را کسب کنند به لیگ اول سقوط خواهند کرد و تیم نخست هر لیگ به لیگ دسته ی بالاتر در دوره ی بعد صعود خواهد کرد. بنابراین تیم های جمهوری چک (219.5 امتیاز)، سوئد (210.5امتیاز) ، یونان (197 امتیاز)، فنلاند ( 190 امتیاز) و سوییس 175 امتیاز) 5 کشوری هستند که در سوپرلیگ پایین ترین امتیاز را به دست آورده اند بنابراین در سال2020 می بایست در لیگ دست یک مسابقات قهرمانی لیگ های اروپا شرکت نمایند.

در لیگ دست یک نیز کشورهای پرتغال، بلاروس، نروژ، هلند، بلژیک، ترکیه، ایرلند، رومانی، مجارستان، اسلوامی و لیتوانی حضور داشتند که در آخر تیم پرتغال با 302 امتیاز اول شد و به سوپر لیگ سال 2021 صعود کرد. تیم بلاروس با 281 امتیاز دوم شد و تیم نروژ با 269 امتیاز مدال برنز را به دست آورد. تیم های رومانی (225.5 امتیاز)، مجارستان (223 امتیاز)، اسلواکی (186 امتیاز) و لیتوانی (173.5 امتیاز) به لیگ دسته دو سال 2021 سقوط کردند.

در لیگ دسته دو تیم های استونی، اسلونی، دانمارک، لاتویا، کرواسی، بلغارستان، اتریش، قبرس، لوکزابورگ، گرجستان و مالت به رقابت پرداختند و در پایان رقابت ها تیم استونی با 336.5 امتیاز به مقام نخست رسید و به لیگ دست یک صعود کرد. تیم اسلونی با 321 امتیاز دوم شد و تیم دانمارک با 313 امتیاز در جایگاه سوم ایستاد. تیم های قبرس، لوکزامبورگ، گرجستان و مالت هر کدام با 260، 180،141 و 96 امتیاز با لیگ دست سه سال 2021 سقوط کردند.

تیم های انجمن دو و میدانی اروپای کوچک، آلبانی، آندورا، ارمنستات، آذربایجان، بوسنی و هرزگوین، ایسلند، کوزووو، مقدونیه ی شمالی، مولدووا، موناکو و صربستان تیم های شرکت کننده در لیگ دسته سه بودند که در پایان، تیم های ایسلند، صربستان، بوسنی و هرزگوین هر کدام با 430، 427 و 385 امتیاز مقام های اول تا سوم را به دست آوردند که تیم ایسلند با بالاترین امتیاز به لیگ دست دو 2021 راه پیدا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز