خبرگزاری کار ایران

دیدار نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان با اعضای کنگره آمریکا در رام الله

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۹۶۴

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین روز گذشته- سه شنبه- با ۳۷ عضو کنگره آمریکا در شهر «رام الله» واقع در کرانه باختری دیدار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری معا، «محمد اشتیه» ‌نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان روز گذشته- سه‌شنبه- با ۳۷ عضو کنگره آمریکا در شهر «رام الله» واقع در کرانه باختری دیدار کرد. 

اشتیه گفت: «مردم فلسطین نگران صلح هستند، صلحی مبتنی بر حق و عدالت، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در چهار دیدار خود با دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهوری آمریکا تمام تلاش خود را برای رسیدن به صلحی عادلانه و فراگیر به کار گرفته است اما دولت آمریکا به ویژه با انتقال سفارت از تل آویو به قدس گام‌های یک جانبه‌ای اتخاذ کرده است که مسیر سیاسی و مذاکره را از بین برده است». 

وی افزود: «دولت آمریکا با اقداماتی که انجام داده است چه درباره قدس و یا مرزها، آوارگان و ‌اونروا تمام راهکارهای نهایی را از بین برده و به شهرک‌سازی تشویق کرده است». 

اشتیه در ادامه گفت: «عملیات صلح به مرجعی کاملا مشخص و  روشن برای ما نیاز دارد و باید بر اساس قانون بین المللی پیش‌رود، باید اقداماتی در راستای اعتماد سازی بین تمام طرف‌ها اتخاذ شود که مهم‌ترین آنها توقف شهرک‌سازی و وضع جدول زمانی مشخص برای پایان دادن به اشغالگری است». 

وی گفت: «عملیات سیاسی صلح آمیز ۲۸ سال پیش در شهر مادرید اسپانیا آغاز شد و این منطقی نیست که تاکنون به نتیجه نرسیده باشد. بنابراین عملیات صلح به عزم جدی نیاز دارد که اسرائیل از آن برخوردار نیست و آمریکا نیز در گروه این رژیم قرار دارد. راهکار برتر از نظر ما راهکار دو دولت با همان مرزهای تعیین شده در سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس برای دولت فلسطین و حل عادلانه مسأله آوارگان است». 

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد: «گفت‌و‌گو با اسرائیل در حال حاضر بین اردوگاهی است که به اراضی کرانه باختری پیوسته با اردوگاه ابقای امر حقیقی. این در حالی است که اردوگاه صلح متلاشی و ناپدید شد، چرا که اقدامات رژیم صهیونیستی در شهرک سازی به دنبال تخریب راهکار تشکیل دو دولت است، همچنین هدف اصلی جنگ اقتصای آمریکا و اسرائیل بر تشکیلات خودگردان وادار کردن مردم فلسطین برای پذیرش معامله قرن است تا عناصر معادله پول در مقابل صلح را برقرار کنند، اما هرگز چنین سازشی را نخواهیم پذیرفت».

اعضای کنگره آمریکا روز گذشته در دیدار با اشتیه برخی مسائل مهم از جمله تأمین مالی خانواده شهدا و اسرا و همچنین رویکردهای فلسطین و دلیل عقب‌نشینی مستمر عملیات صلح را مورد بررسی قرار دادند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز