خبرگزاری کار ایران

دیدار نخست‌وزیر پاکستان از کشمیر در اوج تنش‌ها با هند

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۹۴۹

نخست وزیر پاکستان امروز- چهارشنبه- در بحبوحه تنش‌ها با هند عازم کشمیر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،  «عمران خان»، نخست وزیر پاکستان امروز- چهارشنبه- عازم کشمیر شد و انتظار می‌رود که در اوج تنش با هند پس از تصمیم دهلی‌نو برای لغو خودمختاری این منطقه مواضعی تنش برانگیز صادر کند. 

عمران خان به مناسبت عید استقلال درست یک هفته پس از صدور فرمان «نارندرا مودی»، نخست‌وزیر هند برای لغو خودمختاری کشمیر در هیمالیا به این منطقه سفر می‌کند. 

پاکستان در واکنش به این اقدام هند با حمله‌ای دیپلماتیک برای لغو این تصمیم عصر روز گذشته- سه‌شنبه- به صورت رسمی از شورای امنیت سازمان ملل خواست که جلسه‌ای فوری برای بررسی رفتارهای غیر قانونی هند تشکیل دهد. 

پاکستان همچنین طی اقداماتی که انتظار نمی‌رود تاثیری بر دهلی نو داشته باشد، سفیر هند در این کشور را اخراج و تجارت دوجانبه را متوقف و خدمات حمل و نقل و مرزی را معلق کرد.  

قسمت هندی منطقه کشمیر بیش از یک هفته است که با اعزام ده‌ها هزار سرباز به «سریناگار»، ‌شهر اصلی این منطقه و شهرها و روستاهای آن با اعمال ممنوعیت آمد و شد در منطقه و قطع خطوط تلفن و اینترنت بسته شده است. 

پاکستان همزمان با افزایش تنش با هند، جشن‌های استقلال را از نیمه شب گذشته با انجام آتش‌بازی در شهرهای بزرگ آغاز کرده است. 

بریتانیا در سال ۱۹۴۷ مستعمره پیشین خود را به دو دولت مستقل پاکستان با اکثریت مسلمان و هند با اکثریت هندو تقسیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز