خبرگزاری کار ایران

رضا رحمانی مطرح کرد:

تفویض اختیارات به تشکل‌ها و انجمن‌های بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۷۱۱

وزیر صمت از تفویض اختیارات به تشکل‌ها و انجمن‌های بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رضا رحمانی در دومین همایش ملی تشکل‌های اقتصادی، راهبران توسعه با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و اعمال تحریم‌های ظالمانه گفت: در این دوره یکی از راهبردهای اساسی که می‌تواند به ما در جنگ اقتصادی کمک کند تکیه بر توان مردم است که امروز این توان در تشکل‌های مختلف اقتصادی بروز و ظهور می‌کند.

وی ادامه داد: آن زمان که من در معاونت وزارت صمت بودم هر هفته با تشکل‌ها جلسه همفکری داشتیم و بر همین اساس امروز نیز معاونت طرح و برنامه وزارت‌صمت ماموریت دارد هر هفته با برگزاری جلسات با تشکل‌ها مسایل هر صنف را بررسی کند زیرا معتقدیم برای رسیدن به موفقیت باید نظرات فعالان اقتصادی و ذی‌نفعان آن حوزه دخالت داده شود.

رحمانی افزود: یکی از هفت محور اصلی در وزارت‌صمت تفویض اختیار به بخش‌خصوصی است تا آنجایی که منع قانونی وجود نداشته باشد. در مقابل نیز اتاق بازرگانی و تشکل‌ها باید مسوولیت آن را بپذیرند. اختیارات قابل واگذاری و تصدی‌گری‌ها را به انجمن‌ها واگذار خواهیم کرد ضمن اینکه در همین راستا به سازمان توسعه و تجارت دستور داده‌ام تا با موضوعات مرتبط با اتاق‌های مشترک به‌صورت جدی در تعامل باشد.

وی درباره صادرات گفت: در حوزه صادرات کشورهای همسایه که از جمله اولویت‌های کشور به شمار می‌رود تلاش ما این است که امور را به اتاق‌های بازرگانی مشترک واگذار کنیم و ظرفیت‌های شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی بیشتر استفاده کنیم.

وزیر صمت در پایان تصریح کرد: حضور تشکل‌ها در تمامی رشته‌ها امری ضروری به شمار می‌آید و تلاش داریم تا بتوانیم از تمامی ظرفیت‌ها در این راستا استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز