خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی خواستار شد؛

برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در اهر

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۴۶۶

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هزینه برای جشنواره سراسری تئاتر ارسباران جای دوری نمی‌رود گفت: مردم اهر جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران را مطالبه می‌کنند.

به گزارش ایلنا، شامگاه روز دوشنبه آیین رونمایی از پوستر سیزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران با حضور مسئولان منطقه ای و اصحاب فرهنگ و هنر در سالن میرزا جعفر قراجه‌داغی مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان اهر برگزار شد.

احمد رجب‌پور در این آیین با اشاره به پیشرفت سطح فرهنگی جامعه، عنوان داشت: با توجه به این‌که فرهنگ و آگاهی مردم اهر رشد کرده و به دنبال تماشای تئاتر هایی در سطح بالا هستند؛ مدام خواهان تداوم برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران بوده و تئاتر کوتاه را مطالبه می‌کنند که جزئ اهداف ابتدایی این جشنواره بود که بسیار با ارزش است .

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تنها تئاتر دیدن کافی نیست و باید معنا و مفهوم این هنر را درک و تحلیل کرد، خاطرنشان کرد: هر شهر و کشوری که به فرهنگ و هنر بها دهد یقیناً مردم آن شهر و کشور را در ریل توسعه قرار می دهد به طوری که مردم اهر آن‌چنان به بلوغ رسیده‌اند که جشنواره تئاتر کوتاه را مطالبه و تک‌تک آثار اجرا شده را تحلیل می‌کنند و این نقطه قوت بزرگی در پیشرفت و توسعه فرهنگ این منطقه است.

وی گلایه و انتقاد را کار ساز ندانسته و پاسخ گویی به مطالبات را در راستای حمایت از جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران عنوان کرد وافزود: در جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر همه ساله تنها ۲۵ آثار و گروه‌های نمایشی پذیرش شده و با احتساب اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی به سختی هزینه‌ها را تامین می‌شود که از برخی ارگان ها مانند، شهرداری اهر نیز انتظار می رفت در کنار پرداخت حقوق ماهانه کارکنان تا سقف ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مبلغ جزئی  ۲۰ میلیون تومان را اضافی برای پیشبرد فرهنگ و هنر این شهر هزینه کند.

رجب پور در پایان سخنان خود، ترزیق امید را وظیفه نخست هنر در این وضعیت معیشتی دانست و ابراز داشت: هزینه برای جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران جای دوری نمی‌رود در واقع برای مردم هزینه می‌شود چرا که هم شهر به مدت یک هفته هم که شده شاهد جنب و جوش می باشد و هم لبخند به لبان مردم خواهد نشست که در این شرایط اقتصادی و معیشتی متحمل سختی‌هایی شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز