خبرگزاری کار ایران

احتمال نامزدی نماینده آمریکا در مذاکرات هسته‌ای کره شمالی برای سفارت این کشور در روسیه

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۳۴۱

یک منبع آگاه روز گذشته- دوشنبه- از نامزدی نماینده آمریکا در تیم مذاکره با کره‌شمالی برای سفارت این کشور در روسیه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک مقام آگاه روز گذشته -دوشنبه- اعلام کرد که «استفن بیگن»، دیپلمات آمریکایی که برای احیای مذاکرات متوقف شده خلع سلاح هسته‌ای با کره‌شمالی تلاش می‌کند،‌ نامزد سفارت کشورش در روسیه است.   

شبکه خبری «فاکس» روز جمعه به نقل از دو مقام آگاه از مباحثات داخلی در کاخ سفید اعلام کرد که بیگن، نماینده فعلی واشنگتن در کره‌شمالی نامزد احتمالی پست سفارت در مسکو است. 

بیگن هنوز نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده است، در حالی که وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که درباره تصمیمات اتخاذ شده توسط دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور اظهار نظری ندارد. 

اگر بیگن که کارشناس مسائل روسیه است، سمت سفارت آمریکا در روسیه را بر عهده بگیرد،‌ این اقدام، شکاف عمیقی در تلاش‌های این کشور برای از سرگیری مذاکرات با هدف اقناع کره‌شمالی برای خلع سلاح هسته‌ای که اولویت سیاسی ترامپ است،‌ ایجاد می‌کند.

بیگن رهبری مذاکرات با کره شمالی در سطح کاری را به منظور آمادگی برای دومین نشست ترامپ و «کیم جونگ اون» ‌رهبر این کره در «هانوی» را که در ماه گذشته برگزار شد و به شکست انجامید،‌ بر عهده داشت.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که «جان هنتسمن» سفیر فعلی این کشور در مسکو در ماه اکتبر آینده پس از دو سال فعالیت از این سمت کناره‌گیری خواهد کرد.

 گمانه زنی‌هایی درباره نامزدی هنتسمن برای فرمانداری ایالت «یوتا» وجود دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز