خبرگزاری کار ایران

شماره ۲۱۳ هفته‌نامه «آتیه‌نو» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۹۱۰

شماره دویست و سیزدهم هفته‌نامه «آتیه نو» امروز یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ به همت موسسه فرهنگی هنری «آهنگ آتیه» منتشر شد.

به گزارش ایلنا، طبق یک گزارش جدید که وزارت کار منتشر کرده، اغلب زنان بخت دستیابی به شغل در مقابل مردان را ندارند و بازار کار نیز برای مشارکت اقتصادی چندان روی خوشی به آن‌ها نشان نمی‌دهد: «درجست‌وجوی برابری شغلی»

این داستان جلد این شماره آتیه‌نو است که به چالش‌های بانوان در رسیدن به برابری جنسی با مردان پرداخته است. در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: «آن‌طور که داده‌ها نشان می‌دهد زنان با اینکه از نظر شمار، نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، اما سهم‌شان از بازار کار، یک‌چهارم مردان است. داده‌هایی تکان‌دهنده که بار دیگر ما را در برابر این پرسش‌های مکرر و پربسامد می‌گذارد که بازار کار تا چه اندازه فرصت‌ها و امکانات حضور فعالانه زنان را فراهم کرده است؟ بازار کار از نظر برابری جنسیتی چه وضعی دارد؟ در افق‌های بلندمدت برنامه‌ریزی، دستیابی به توسعه و اشتغال عادلانه، مستلزم چه ابزارهایی است؟...»

-تشکیل کمیته مشترک برای وصول مطالبات بیمه‌ای از دولت از سوی مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی، دیگر عنوان مهم این شماره «نخستین هفته‌نامه بیمه‌ها و تامین‌اجتماعی» است. مصطفی سالاری با رونمایی از طرح مشترک با سازمان برنامه و بودجه برای تسویه بدهی‌های انباشت‌شده دولت اعلام کرد:«در این کارگروه سازوکار پرداخت بدهی‌ها مشخص می‌شود، اما مرجع نهایی برای اعلام دقیق مطالبات تامین‌اجتماعی، سازمان حسابرسی است که بخشی از سنوات را حسابرسی کرده است.»

سایر عناوین این شماره عبارتند از:

-ناترازی بیمه‌ای (یادداشتی از علی حیدری؛ نایب‌رئیس هیئت‌مدیره سازمان تامین‌اجتماعی)

-کام تلخ کم‌درآمدها از گرانی چای (جهش قیمت محصولی که رونق مجالس اقشار حقوق‌بگیر است)

-زنان، تامین‌اجتماعی و بازار کار (یادداشتی از محسن ریاضی؛ کارشناس تامین‌اجتماعی)

-زنان، چشم‌به‌راه تغییر برخی سیاست‌ها (بررسی الزامات حضور زنان در عرصه اشتغال در گفت‌وگو با علی‌اکبر تاج مزینانی،رئیس دانشکده علوم‌ اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی)

-چالش‌های مشارکت زنان در اشتغال (یادداشتی از مریم ابراهیمی؛ پژوهشگر حوزه سیاست‌گذاری اجتماعی)

-پیش‌نیازهای اشتغال زنان (چگونه می‌توان مشارکت زنان در بازار نیروی کار را افزایش داد؟)

-کار می‌کنند، بیمه می‌شوند،اما درآمد ندارند! (بررسی ابعاد اجتماعی «بیمه زنان خانه‌دار» و چرایی حمایت سازمان تامین اجتماعی از این قشر)

-کاری که شغل نیست! (اماواگرهای بیمه زنان خانه‌دار در گفت‌وگو با نجمه واحدی، فعال حوزه زنان)

- مشاوره و روان‌شناسی، خدمات لوکس شده‌اند! (در شرایطی که براساس آمارهای رسمی، حدود 23درصد ایرانی‌ها از اختلالات روانی رنج می‌برند، اما بسیاری از مردم به خدمات مشاوره و روان‌شناسی دسترسی ندارند)

- تعهدات کوتاه‌مدت تامین‌اجتماعی کدام‌اند؟ (پاسخ به پرسش‌های بیمه‌ای خوانندگان)

- روزنامه‌نگاری فن است، درست مثل نجاری! (با محمد بلوری که 62سال پیش اولین گزارش حوادث را نوشت)

- تامین‌اجتماعی بحث داغ انتخابات آمریکا (گزارشی از مناظرات انتخاباتی درون‌حزبی ایالات متحده).

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز