خبرگزاری کار ایران

از «انجمن سری زنان مشروطه‌خواه» تا «مشروطه و اولین کارت پستال گرافیکی» در چهارشنبه‌های تهران

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۲۲۷

از «انجمن سری زنان مشروطه‌خواه» تا «مشروطه و اولین کارت پستال گرافیکی» در چهارشنبه‌های تهران این هفته بررسی می‌شود.

به گزارش ایلنا، چهارشنبه‌های تهران فردا چهارشنبه ۱۶ مردادماه، از ساعت ۱۸ تا ۲۰:۳۰ با موضوع مشروطیت در تهران در باغ کتاب برگزار می‌شود.

در این جلسه حمیدرضا حسینی از «حال و روز تهران و مردمش در آستانه‌ی جنبش مشروطه»، فرزانه ابراهیم‌زاده از «انجمن سری زنان مشروطه‌خواه در تهران»، احمد محیط طباطبایی از «تهران بعد از مشروطه ( از سال ۱۲۸۵ تا ۱۳۰۵)» کامران سپهران از «احوال فرهنگ در سال فتح تهران (۱۲۸۸)» و اردشیر صالح‌پور از «تابلوی فتح تهران در کاخ نیاوران» صحبت می‌کنند.

در برنامه این هفته که به مناسبت صدور فرمان مشروطیت برگزار می‌شود، پنج فیلم مستند کوتاه اکران می‌شود. فیلم‌هایی که به مرور دوران مشروطه، امضای فرمان مشروطیت و حواشی و کمتر شنیده‌های آن دوران اختصاص دارند. یکی از فیلم‌ها به بررسی مشروطه در آثار علی حاتمی می‌پردازد و فیلم دیگری هم به مقبره‌ی شهدای مشروطه در چهارراه لشکر اختصاص دارد.

علاوه بر این، با حضور دراین مراسم می‌توانید فیلمی درباره «به توپ بستن مجلس» و فیلم دیگری درباره‌ی «مشروطه و اولین کارت پستال‌های گرافیکی» را ببینید.

برنامه چهارشنبه‌های تهران با موضوع مشروطه در باغ کتاب از ساعت ۱۸ تا ۲۰:۳۰ برگزار می‌شود و ورورد برای عموم در این جلسه آزاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز