خبرگزاری کار ایران

آزمایش موشکی جدید کره‌شمالی همزمان با رزمایش مشترک واشنگتن- سئول

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۰۲۲

همزمان با اعتراض پیونگ‌یانگ به رزمایش مشترک سئول و واشنگتن، ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد که کره شمالی امروز- سه شنبه- دو موشک ناشناس را به ساحل شرقی دریا شلیک کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ همزمان با اعتراض پیونگ یانگ به رزمایش‌های مشترک واشنگتن و سئول و توصیف آن به نقض توافق‌های دیپلماسی، ‌کره‌جنوبی اعلام کرد که کره‌شمالی دو موشک ناشناس به سمت ساحل شرقی دریا پرتاب کرده است. 

«کومین جونگ» سخنگوی وزارت دفاع کره‌جنوبی از نشست وزیر دفاع این کشور با رؤسای امنیت ملی و سازمان اطلاعات ملی به منظور بررسی آزمایش موشکی کره‌شمالی خبر داد. 

خبرگزاری «یونهاپ» کره‌جنوبی اعلام کرد که برد این موشک‌ها ۴۵۰ کیلومتر و ارتفاع آنها ۳۷ کیلومتر است. 

سخنگوی وزارت دفاع کره‌شمالی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پیونگ‌یانگ همچنان به حل مسائل از طریق گفت‌وگو پای بند است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «اما چنانکه قبلا نیز اشاره کردیم، اگر دو کشور آمریکا و کره به تحرکات نظامی خصمانه خود ادامه دهند،‌ ناگزیر به یافتن راهی جدید هستیم». 

بیانیه مذکور تأکید کرده است که رسیدن جنگنده‌های «اف- ۳۵» آمریکایی به کره‌جنوبی و آزمایش‌های موشکی آمریکا و فعالیت غواص‌های این کشور در بندر کره‌جنوبی از جمله دلایلی است که کره‌شمالی را به ادامه گسترش تسلیحاتی سوق داده است. 

پیونگ‌یانگ بارها تأکید کرده است که آزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و کره‌جنوبی به مفهوم نقض تعهد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا به «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی است. 

آزمایش‌های موشکی جدید کره شمالی بر خلاف درخواست شورای امنیت ملی سازمان ملل از این کشور برای توقف تمام فعالیت‌های مرتبط با برنامه موشک‌های بالستیک است.

موشک‌های کوتاه‌برد کره‌جنوبی تهدیدی برای خاک آمریکا به شمار نمی‌رود اما ژاپن و کره‌جنوبی دو متحد آمریکا و هزاران سرباز آمریکایی حاضر در خاک این دو کشور را تهدید می‌کند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز