خبرگزاری کار ایران

نگاهی به ترین‌های تاریخ تراکتور در لیگ برتر؛

به دنبال اولین قهرمانی

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۰۱۶

تراکتور در فصل جدید با دنیزلی به دنبال ثبت اولین قهرمانی خود در لیگ برتر است.

به گزارش ایلنا،تراکتور علی‌رغم غیبت در 8 دوره لیگ برتر، ازجمله تیم‌های مقتدر این مسابقات محسوب می‌شود.تراکتور در اولین دوره لیگ برتر نمایش قابل قبولی نداشت و با کسب رتبه آخر به لیگ یک سقوط کرد. حضور تراکتور در لیگ یک، 8 فصل طول کشید ولی این تیم در بازگشت به لیگ برتر، حضور پرفروغی داشت و چندین بار تا آستانه قهرمانی پیش رفت اما در رسیدن به آن ناکام ماند. در آستانه شروع نوزدهمین دوره لیگ برتر، ترین‌های تراکتور در تاریخ این مسابقات مرور شده است.

 

پرافتخارترین بازیکن حال حاضر: احسان حاج صفی و اکبر ایمانی

همان‌طور که اشاره شد، تراکتور هنوز موفق به کسب قهرمانی در لیگ برتر نشده است اما 3 بازیکن این تیم در سایر تیم‌ها تجربه فتح جام را دارند. احسان حاج صفی به همراه سپاهان در لیگ‌های نهم، دهم و چهاردهم قهرمان شد. اکبر ایمانی نیز سپاهان را در 3 قهرمانی پیاپی این تیم از لیگ نهم تا یازدهم همراهی کرد هرچند تعداد بازی‌های او در این 3 فصل از تعداد انگشتان دست تجاوز نکرد. ساسان انصاری دیگر بازیکن تراکتور است که سابقه قهرمانی در لیگ برتر به همراه فولاد را در لیگ سیزدهم دارد.

 

باسابقه‌ترین بازیکن: مهدی کیانی

مهدی کیانی از بازگشت تراکتور به لیگ برتر تا پایان لیگ هفدهم در این تیم حضور داشت. البته او دراین‌بین یک نیم‌فصل برای گسترش فولاد نیز بازی کرد. کیانی با 9 فصل بازی در تراکتور و انجام 231 بازی، پرسابقه‌ترین بازیکن سرخ‌پوشان تبریزی در لیگ برتر محسوب می‌شود.در بین بازیکنان حال حاضر این تیم، این عنوان در اختیار احسان حاج صفی است که با 3 فصل حضور و انجام 69 بازی رکورددار است.

 

بهترین گلزن: محمد ابراهیمی

محمد ابراهیمی ازجمله چهره‌های تأثیرگذار تراکتور در تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود. این بازیکن در 8 فصل حضور در تراکتور 29 گل زد و بهترین گلزن تاریخ این باشگاه محسوب می‌شود. در بین بازیکنان حال حاضر تراکتورسازی بازهم حاج صفی جایگاه ویژه‌ای دارد و با 9 گل با پیراهن تراکتورسازی بیشترین گل را به ثمر رسانده است. ساسان انصاری با 45 گل بیشترین گل زده را بین بازیکنان تراکتورسازی در تاریخ لیگ برتر دارد.

 

رکورددار کلین شیت: محسن فروزان 28 بازی

محسن فروزان با 28 کلین‌شیت رکورددار کلین‌شیت با پیراهن تراکتور در تاریخ لیگ برتر است. پس از او محمدرضا اخباری قرار دارد که 27 کلین‌شیت برای تراکتور ثبت کرده است. این دروازه‌بان این فرصت را دارد که اگر در این فصل به او مجال بازی برسد مجدداً رکورددار بیشترین تعداد کلین‌شیت در تراکتور شود.

تراکتور برای لیگ نوزدهم، رشید مظاهری را به خدمت گرفته است. این بازیکن ازجمله دروازه‌بان‌های خوش‌سابقه تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود و در تاریخ این مسابقات 58 کلین‌شیت داشته و می‌تواند خود را به جمع 10 دروازه‌بان برتر تاریخ ازنظر تعداد کلین‌شیت برساند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز