خبرگزاری کار ایران

بررسی کم اتفاق‌ترین فصل نقل‌وانتقالات در تاریخ لیگ برتر

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۵۴۰

مهم‌ترین ترانسفر تابستانی لیگ نوزدهم چه کسی بود؟ جواب این سؤال، نیاز به زمان زیادی برای فکر کردن دارد.

به گزارش ایلنا، نقل‌ و انتقالات لیگ برتر ایران این فصل انقدر بی‌روح بود که هواداران سرخابی هم ترجیح بدهند اخبار ترانسفرهای اروپایی را دنبال کنند.مهم‌ترین ترانسفر تابستانی لیگ نوزدهم چه کسی بود؟ جواب این سؤال، نیاز به زمان زیادی برای فکر کردن دارد. این فصل برخلاف همیشه، سرخابی‌های پایتخت سورپرایزی برای هوادارانشان نداشتند. در سال‌های گذشته، طرفداران این دو تیم عادت داشتند با چند خرید بزرگ، به استقبال فصل جدید بروند.

پرسپولیس فصل پیش که از نقل‌وانتقالات محروم بود، مهدی ترابی یکی از مهم‌ترین بازیکنان لیگ برتر را خرید. فصل قبل از آن با خرید منشا، نفر سوم جدول گلزنان و گذاشتن او کنار طارمی یک سورپرایز جذاب به هوادارانش هدیه داد. خرید بیرانوند و وحید امیری، مهم‌ترین خریدهای آن‌ها در لیگ شانزدهم بود و رامین رضاییان و محسن مسلمان، به‌اندازه کافی برای لیگ پانزدهم جذاب بودند.

در استقلال بمب‌ها، معمولاً پر سر و صداتر از پرسپولیس منفجر می‌شدند. فصل پیش آن‌ها با سروصدای زیاد، علی کریمی و تبریزی را خریدند و فصل قبل از آن آبی‌پوش شدن داریوش شجاعیان با رقمی رکوردشکن، مدت‌ها تیتر رسانه‌ها بود. لیگ شانزدهم با ورود کاوه رضایی، وریا غفوری، بختیار رحمانی و فرشید باقری، شلوغ‌تر از همیشه برای استقلال دنبال شد. لیگ پانزدهم هم آن‌ها علاوه بر برگرداندن رحمتی با خرید جابر انصاری و پروپئیچ آقای گل فوتبال آلبانی، امیدهای زیادی برای هوادارانشان ایجاد کردند.

امسال اما خبری از هیچ خرید پرسروصدایی نشد. برگرداندن وحید امیری و فرشاد احمدزاده، شاید روی نتایج پرسپولیس تأثیر بگذارد اما چیزی بود که همه از ماه‌ها قبل، پیش‌بینی‌اش را می‌کردند. پرسپولیسی‌ها در خرید دوباره طارمی هم موفق نبودند. در استقلال سیاوش یزدانی را می‌توان سرشناس‌ترین خرید این تیم دانست. بازیکنی که هیچ شباهتی، به یک بمب تابستانی ندارد. شاید بزرگ‌ترین تأثیر استقلال در نقل‌وانتقالات، فروش مهدی رحمتی بود که یکی از کاندیداهای مهم‌ترین نقل و انتقال این فصل لیگ برتر است.

وظیفه داغ کردن نقل‌وانتقالات سال قبل بیشتر از استقلال و پرسپولیس، روی دوش تراکتورسازی بود. آن‌ها با خرید دژاگه، شجاعی و حاج صفی، یک تابستان رؤیایی برای هوادارانشان ساختند. امسال انگار تراکتوری‌ها هم به خاطر حاشیه‌های فصل پیش، حسابی آرام شده‌اند. رشید مظاهری و رضا اسدی را می‌توان بزرگ‌ترین خریدهای فصل آن‌ها دانست. بازیکنانی که هیچ‌کدام، نمی‌توانند یک شکار بزرگ و پر سر و صدا در نقل‌وانتقالات باشند.

سپاهان‌هم اوضاع متفاوتی با سایر مدعیان نداشت. فصل پیش تیم قلعه‌نویی با آوردن کی‌روش، ایران پوریان و کیانی فعالیت زیادی در نقل‌وانتقالات داشت. سال‌های قبل از آن‌هم ساسان انصاری و مهرداد محمدی را خریده بود. بااین‌حال آن‌ها هم ترجیح دادند این فصل، به‌جز محمدرضا حسینی خرید بزرگی نداشته باشند. حسینی مثل رحمتی، جزو کاندیداهای مهم‌ترین خرید فصل است. با این تفاوت که نداشتن هیچ بازی ملی و قهرمانی لیگ در سن 29 سالگی، باعث شده کاریزمای لازم برای تبدیل‌شدن به داغ‌ترین چهره نقل‌وانتقالات را نداشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز