خبرگزاری کار ایران

فرمانده متهم به جاسوسی برای سیا تبرئه شد

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۲۴۳

وزیر دفاع عراق از پایان تحقیقات درباره اتهام‌های منسوب به فرمانده سابق عملیات الانبار در جاسوسی برای سازمان سیا بر اساس یک فایل صوتی و تبرئه او خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از بغداد الیوم، «نجاح الشمری»،‌ وزیر دفاع عراق روز گذشته- شنبه- در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «نصیف الخطابی»، استاندار کربلا اعلام کرد: «کمیته‌ای برای تحقیق در مورد اتهام‌های وارد شده علیه محمود الفلاحی، ‌فرمانده سابق عملیات الانبار تشکیل و تحقیقات این کمیته به پایان رسیده است، باید بگویم که هیچ فرمانده خائنی در ارتش وجود ندارد». 

وزارت دفاع عراق پس از انتشار یک فایل صوتی منسوب به فرمانده الانبار و متهم شدن وی به جاسوسی برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) کمیته‌ای را برای تحقیق در این زمینه تشکیل داد. 

شمری در نخستین مأموریت خود پس از تصدی وزارت دفاع عراق دستور تشکیل این کمته را صادر و فلاحی را تا تکمیل تحقیقات از مقر خود به بغداد منتقل کرد. 

در فایل صورت منسوب به فلاحی که در رسانه‌ها منتشر شد،‌ وی با یک فرد اجیر شده عراقی‌الاصل برای اطلاعات آمریکا تلفنی گفت‌وگو کرده است. 

در این فایل صورت عنصر آمریکایی از فلاحی می‌خواهد آخرین تحولات ارتش عراق و نیروهای امنیت و حشد الشعبی را به ویژه با تأکید بر نام «کتائب حزب الله» به وی ارائه دهد. 

در همین راستا، «عبدالله الخربیط»،‌ نماینده الانبار در پارلمان عراق خواستار اتخاذ اقدامات لازم علیه افرادی شد که این فایل‌های صوتی ساختگی را علیه فرمانده عملیات الانبار منتشر کردند.

وی گفت: « کاملا مشخص بود که این فایل ساختگی است و بسیار هم ناشیانه بود».

خربیط گفت: «کمیته‌ای که از سوی گروه‌های مربوطه تشکیل شد و تمام سطوح در نهادهای امنیتی را پوشش داد، اعلام کرد که این فایل صوتی، ساختگی است».

وی با اشاره به بیانیه وزیر دفاع مبنی بر اینکه هیچ خائنی در ارتش وجود ندارد، گفت: «حکم به نفع این فرمانده نظامی شایسته صادر شده است،‌ باید علیه کسانی که اقدام به این عملیات متقلبانه و ساختگی کردند،  تدابیری اتخاذ شود».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز