خبرگزاری کار ایران

افزایش قیمت لپ‌تاپ، لباس و کفش در آمریکا با اجرایی شدن تعرفه‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۷۰۹

در پی جنگ تعرفه‌ای واشنگتن و پکن، در آمریکا ۴۵ درصد از پوشاک و ۷۵ درصد از کفش و همینطور اسباب بازی که ۸۰ درصد بازار آن را کالاهای چینی تشکیل می‌دهد، مشمول افزایش ناگهانی قیمت خواهند شد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، دور دوم اعمال تعرفه بر کالاهای آمریکایی می‌تواند تاثیر بیشتری بر میزان قدرت خرید خانواده‌های آمریکایی نسبت به دور اول اعمال تعرفه‌ها بگذارد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنج‌شنبه گذشته اعلام کرد که از اول سپتامبر همزمان با شروع مجدد گفت‌وگوهای اقتصادی با چین، تعرفه‌های ۱۰ درصدی بر ۳۰۰ میلیارد دیگر از کالاهای چینی اعمال خواهد کرد.

با اعمال این تعرفه تقریبا تمامی کالاهای وارداتی از چین مشمول تعرفه شده‌اند.

آمریکا نزدیک به ۴۵ درصد از پوشاک و ۷۵ درصد از کفش خود را از چین وارد می‌کند که اعمال تعرفه می‌تواند صدمه زیادی به مصرف‌کنندگان بزند.

خریداران آمریکایی در صورت اجرایی شدن این تعرفه‌ها باید مبلغ بیشتری بابت خرید کفش، لباس، لپ تاپ و قطعات الکترونیکی بپردازند.

قیمت اقلام خوراکی همچون ماهی و همینطور اسباب بازی که ۸۰ درصد بازار آن را کالاهای چینی تشکیل می‌دهد و همینطور اقلام فرهنگی همچون انجیل نیز مشمول افزایش مبالغ خواهند شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز