خبرگزاری کار ایران

مکانیزه کردن ورزشگاه ها ، دستور همزمان AFC و شورای امنیت ملی

کد خبر : ۷۹۳۶۸۳

روند توسعه گیت‌های کنترل تردد و یا به اصطلاح گیت‌های ورود و خروج افراد به فدراسیون فوتبال رسید.

ماجرای مکانیزه کردن ورزشگاه ها از جایی شروع شد که نماینده AFC از ورزشگاه آزادی بازدید کرد. در این بازدید 14 ایراد کلی گرفته شد  (که در برخی رسانه ها به اشتباه 200 ایراد نقل قول شده است ) که اگر ایران بخواهد در مسابقات بین المللی میزبان باشد حتما باید این ایرادات را برطرف کند.

اما چرا نماینده AFC از آزادی بازدید کرد ؟

در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ، تیم پرسپولیس به فینال این رقابت ها راه یافت که اگر این 14 ایراد  برطرف نمی شد ، پرسپولیس امتیاز میزبانی را ازدست میداد . اما این 14 ایراد کلی چه بود ؟

1. استفاده از گیت های ورودی برای کنترل دقیق تماشاگران

2.تجهیز ورزشگاه به سیستم صوتی

3.  تجهیز اسکوربورد ورزشگاه به سیستم صوتی

۴. بازسازی ورود و خروج ورزشکاران به رختکن

۵ـ باز سازی اتاق قرارگیری

۶ـ نصب چمن مصنوعی در محوطه اطراف زمین

۷ـ بازسازی سکوهای تماشگران و نرده کشی بین قسمت ها

۸. تجهیز امکانات پزشکی و ساخت اتاق کنترل دوپینگ و درمانگاه

۹ـ تشکیل دبیرخانه مسابقات و AFC

۱۰ـ به روز کردن اتاق نشست خبری

۱۱ـ به روز کردن جایگاه ویژه

۱۲ـ بازسازی اتاق ناظران و داوران

۱۳ـ اینترنتی کردن بلیط فروشی

۱۴ـ به روز کردن تونل متصل به میکسدزون

مهمترین ایراد AFC عدم استفاده از گیت های ورودی برای کنترل تماشاچیان بود که فدراسیون فوتبال خیلی سریع باید این مشکل را برطرف می کرد . با بررسی دقیق مسئولان فدراسیون فوتبال مشخص شد تنها یک شرکت تولید کننده داخلی می تواند همه این سیستم مکانیزه ورزشگاهی را به صورت جامع در اختیار فدراسیون قرار دهد ، همان شرکت داخلی که واحد های دانشگاه آزاد اسلامی را به گیت ورود و خروج افراد مجهز کرده است . این شرکت داخلی گیت های کنترل تردد تمام قد مدل ماداکتو را به صورت صد در صد در داخل کشور تولید میکند .

 نحوه کار این سیستم جامع ورزشگاهی به این شکل است که تماشاگر از طریق اینترنت ، سیستم های خانگی و موبایل به سایت فروش اینترنتی بلیط مراجعه میکند و پس از ثبت مشخصات و انتخاب تعداد و موقعیت صندلی ها ، مبلغ بلیط را اینترنتی پرداخت نماید و پس از پرداخت موفق ، یک بارکد به تماشاگر داده می شود .

تماشاگر بدون نگرانی از پرشدن صندلی ها و یا شلوغی ورودی ورزشگاه با مدیریت زمان و بدون نیاز به چاپ بلیط کاغذی ،  به ورزشگاه مراجعه و فقط با قرار دادن همان بارکد روی موبایل بر روی گیت ورزشگاه ، میتواند از گیت عبورکند . دلیل اصرار نماینده AFC  و همچنین آقای تاج رییس فدراسیون فوتبال به مجهز شدن ورزشگاه ها به این سیستم مکانیزه این است که مشکلاتی همچون ، اشتباهات سهوی و عمدی انسانی ، فروش بلیط در بازار سیاه ، استفاده چند نفر از یک بلیط و مشکلات مشابه رو برطرف می کند .

به دنبال مشکلات و حواشی پیش آمده در بازی فینال جام حذفی ، در 25 خرداد ماه امسال شورای امنیت ملی کشور طی نامه ای به رییس فدراسیون فوتبال آقای تاج ، اعلام کرد تمام مشکلات امنیتی ورزشگاه ها را به طور کامل برطرف نماید و از تکرار اتفاقات مشابه جلوگیری کند .

بند 2 مصوبه شورای امنیت ملی صراحتا اعلام کرده است که مبادی ورودی استادیوم ها باید به گیت تمام قد مجهز گردد . پیرو این دستورالعمل شورای امنیت ملی ، فدراسیون فوتبال به تمام باشگاه ها ابلاغ کرده است که در صورت عدم تجهیز کردن ورزشگاه ها ، مسابقات تیم میزبان به نزدیک ترین شهرستان دارای ورزشگاه استاندارد منتقل خواهد شد .

باید دید که به دلیل عدم تجهیز ورزشگاه ها به گیت های کنترل تردد ، مسابقات لیگ نوزدهم تا کی تعطیل خواهد ماند .

شرکت ماداکتو در تلاش برای اصلاح این روند به بهترین شیوه ممکن است تا با هزینه ای متعارف ضمن رفع مسائل مذکور ، زمینه به روز رسانی سامانه مدیریت و فروش بلیط و  ایجاد نظم بخشی به تردد تماشاچیان را فراهم آورد به نوعی که فروش و دریافت هزینه بلیت ها ی ورزشگاه ها الکترونیکی گردد و کنترل و نظارت دقیق نسبت به آمار ورود و خروج  استادیوم ها، مستند و قابل اتکا باشد و همچنین نیاز مجموعه به افزایش نیرو های نظامی در استادیوم ها مرتفع گردیده که خود کمک شایانی به  مدیریت استادیوم ها خواهد نمود.

به همین منظور استفاده از یک سامانه مدیریت و فروش آنلاین بلیط و استفاده از گیت های کنترل تردد تمام قد ورزشگاهی در ورزشگاه های ایران مدنظر می باشد به نحوی که بتواند کسب و کار استادیوم و باشگاه ها را پشتیبانی نماید.  این سامانه باید بتواند قبل از شروع بازی ها ،  انواع بازی ها و  جایگاه ها و صندلی ها را مشخص  نموده و تماشاچیان ، قبل از شروع بازی بتوانند برای خرید بلیط بازی مورد علاقه خود اقدام نمایند . که این امر کمک شایانی به مرتغع نمودن مسائل مالی ورزشگاه ها خواهد نمود.

به منظور تسریع روند فروش بلیت استادیوم ها و رفاه حال مراجعین و همچنین ایجاد باشگاه مشتریان ، شرکت ماداکتو سامانه ای را طراحی و تولید نموده است که علیرغم سرعت بسیار بالای فروش بلیت دارای فاکتورهای راحتی استفاده از سامانه ، جلوگیری از ایجاد صف مشتریان ، حذف اپراتور دستی به منظور اشتباهات سهوی یا عمدی  و.. می باشد. همچنین شرکت ماداکتو طراح و تولید کننده گیت کنترل تردد مخصوص استادیوم ها میباشد. که توسط بارکدخوان یا کارت هواداری امکان ورود به استادیوم ها را تسهیل می نماید.

استفاده از دستگاههای کنترل تردد بارکد خوان یا تشخیص هویت مانند کارت هواداری یا بلیط حاوی بارکد در گیتهای ورزشگاهی نصب شده در ورودی استادیوم ها ضروری بوده و پس از احراز هویت فرد ، اهرم گیت تمام قد ازاد شده و با فشار آوردن کمی از سمت عابر روی میله های گیت ، اهرم ها چرخیده و فرد می تواند عبور نماید. همزمان در هر چرخش گیت بیشتر از یک نفر نمی تواند از هر دهنه گیت تمام قد عبور نماید و نفر دیگری نمی تواند تردد نماید . پس از چرخش کامل یک دور ، اهرم های گیت قفل شده و در صورت آزاد شدن مجدد اهرم گیت نفر بعد می تواند از هر دهنه گیت تمام قد عبور نماید .

روش تولید و تکنیکهای ساخت در گیتهای تمام قد بسیار مهم و حایز اهمیت می باشد ، با توجه به فشار فیزیکی که تماشاگران استادیوم ممکن است به این گیتها وارد آورند چنانچه از روشهای استاندارد در زمینه تولید بدنه و مکانیک آنها استفاده نشود در حین استفاده مشکلات زیادی بوجود خواهند آمد. که پیشنهاد فنی شرکت ماداکتو استفاده از گییتهایی از جنس استیل و با مقاومت و استحکام بالا میباشد.

پس از اعطای مجوز ورود به کاربران از گیت کنترل تردد تمام قد و عبور از این دروازه ، تماشاچیان میتوانند در جایگاه مشخصی که روی بلیط خود دریافت نموده اند مستقر شوند و اتاق مانیتورینگ و نظارت ، تردد کلیه تماشاچیان را به صورت لحظه ای چک نماید.

در مواقع خاض و اضطراری نیز امکان ورود و یا خروج برخی افراد را نیز میتوان توسط نرم افزار صادر نمود و تردد برخی افراد ممانعت بعمل آورد.

اتوماسیون نرم افزاری یکپارچه ورزشی ماداکتو حاصل سالها تجربه کارشناسان و مهندسین این شرکت در زمینه تحلیل ، تولید و پیاده سازی سیستم های مراکز ورزشی ، سازمانها و ورزشگاه ها می باشد. این اتوماسیون دارای موتور قدرتمندی جهت مدیریت مرکزی بخش های مختلف مجموعه می باشد.از آنجا که کلیه سخت افزارها و نرم افزارهای به کار رفته در این سامانه طراحی و تولید واحد تحقیق و توسعه این شرکت می باشند و به راحتی امکان مانیتورینگ لحظه ای را خواهند داد.

این شرکت آمادگی خود را جهت هرگونه ارائه مشاوره و طراحی و اجرای پروژه مکانیزه بلیط فروشی و تولید و نصب گیت های تمام قد ورزشگاهی به مشتریان خود اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز