خبرگزاری کار ایران

درخواست اسطوره آبی‎ها از هواداران: شعارهای توهین‌آمیز ندهید

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۱۵۴

فرانک لمپارد از هواداران چلسی خواست از سر دادن شعارهای قومی و متعصبانه علیه رقیب همشهری‌شان یعنی وستهم دست بردارند.

به گزارش ایلنا، یک دیدار دوستانه میان تیم‌های چلسی و وستهم در استادیوم مادیسکی (ورزشگاه خانگی تیم ریدینگ) برگزار شد که این بازی را چلسی با نتیجه 4 بر 3 برد. در جریان این بازی هواداران چلسی برای تشویق سرمربی‌شان شعاری سر دادند که در آن وستهمی‌ها را به‌خاطر تاریخچه باشگاه‌‌ و مؤسسان آن «کولی‌ و دوره‌گرد» توصیف کردند.

این نخستین باری نبود که هواداران چلسی دست به چنین اقدامی می‌زدند و فصل گذشته هم یک جنبش مبارزه با تبعیض نژادی به‌نام «کیک ایت اوت» شعارهای نژادپرستانه آنها را علیه بازیکنانی مانند محمد صلاح در لیورپول و رحیم استرلینگ در منچسترسیتی محکوم کرد.

فرانک لمپارد هم اعتراف کرد شنیدن چنین شعارهایی او را آزار می‌دهد و از هواداران خواست دست از نژادپرستی بردارند.

او با بیان اینکه لفظ «کولی» را در شعارهای هواداران چلسی نشنیده است، گفت: «اگر شعر و سرودی در دنیای مدرن امروز یا هر روز دیگری خوانده شود که در آن از الفاظ توهین‌آمیز استفاده شده باشد، من تمایلی به شنیدن آن ندارم. من این را به‌عنوان یک طرفدار دوآتشه چلسی می‌گویم، کسی که همیشه قدردان حمایتی بوده که در تمام این سال‌ها از جانب هواداران چلسی دریافت کرده است. با این حال ما تمایلی به شنیدن سرودهای توهین‌آمیز نداریم. اگر هواداران چنین شعارهایی سر ندهند من طرف آنها هستم. باشگاه هم در مورد کار‌هایی که ما خارج از زمین بازی انجام می‌دهیم رویکرد بسیار شفافی دارد و با هرگونه توهین یا رفتار تعصب‌آمیزی مخالف است.»

لمپارد سپس به موضوعات دیگری هم اشاره داشت، از جمله کالون هادسون اودویی، بازیکنی که گفته می‌شود در فهرست خرید بایرن‌مونیخ است اما چلسی می‌‌خواهد قراردادش را تمدید کند.

مربی چلسی در پاسخ به این سوال که آیا هادسون اودویی برای عقد قرارداد جدید با چلسی به توافق رسیده است، گفت: «فکر می‌‌کنم توافق یعنی اینکه ما قراردادی جدید بستیم اما باید بگویم هنوز چنین اتفاقی نیفتاده اما چیزی که کاملاً مشخص است این است که باشگاه دارد به این سمت حرکت می‌کند. هفته گذشته مذاکرات سازنده‌ای میان طرفین انجام شد اما هنوز توافق نهایی صورت نگرفته است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز