خبرگزاری کار ایران

امیرحسین فخریان خبر داد:

آغاز روند کاهشی قیمت کالاهای اساسی/ قیمت‌ها در فروشگاه‌ زنجیره‌ای 15 درصد ارزان‌تر از بازار

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۵۴۸

رییس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای از آغاز روند کاهشی قیمت کالاهای اساسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا،‌ امیرحسین فخریان در نشست خبری که امروز برگزار شد با انتقاد از ارز 4200 تومانی و حواشی که به سبب این ارز برای واردات کالاهای اساسی رخ داده به نمایندگی از توزیع‌‌کنندگان کالا خواستار حذف آن شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر عرضه کالاهایی که ارز دولتی می‌گیرند با برخی مشکلات روبرو بوده و دلار 4200 تومانی روی کالاهایی همچون شکر، برنج هندی و روغن ارایه می‌شود که در مورد توزیع برنج و روغن مشکلی وجود ندارد اما درباره شکر مشکلاتی احساس می‌شود که به نظر می‌رسد با حذف ارز دولتی بازار به تعادل برسد و مشکلات حل شود. اگر واردات کالاهای اساسی با ارز نیمایی انجام شود مشکلات توزیع آنها نیز رفع خواهد شد.

رییس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای درباره انتقال شرکت پشتیبانی امور دام و بازرگانی دولتی ایران به وزارت صمت گفت: ما از این اتفاق استقبال می‌کنیم. اگرچه وزارت جهاد در این مدت روی توزیع و عرضه کالاها زحمات زیادی را متحمل شد ولی به نظر می‌رسد وزارت صمت بتواند توزیع و عرضه را به نحو بهتری انجام دهد.

وی ادامه داد: روند کاهشی قیمت‌ها آغاز شده که این به سبب افزایش میزان عرضه است به طول مثال هم اکنون رب گوجه‌فرنگی از 22 هزار به 14 هزار تومان کاهش پیدا کرده که این کالاها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای قابل خرید است.

رییس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افزود: با همکاری دانشگاه امیرکبیر طرحی در حال اجرا است که به‌واسطه آن بتوان نظام توزیع کشور را اصلاح کرد. پیش‌بینی ما این است که اگر شبکه توزیع کالا اصلاح شود نرخ کالاهای اساسی حداقل 15 درصد ارزان‌تر خواهد شد. هم اکنون کالاها در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌طور میانگین ارزان‌تر از سطح شهر است هر چند این امر درباره کالاهای مختلف تفاوت دارد. ما مرتب نرخ 27 قلم کالاهای ضروری مورد نیاز مردم را رصد می‌کنیم و امیدواریم هرچه زودتر سامانه وزارت‌صمت برای رصد قیمت 100 قلم کالای اساسی به بهره‌برداری برسد.

فخریان در پایان گفت: در حال حاضر اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای 109 عضو، 129 برند و 4600 شعبه دارد که 1500 شعبه در تهران و 3100 شعبه در شهرستان است که 50 هزار نفر به‌صورت مستقیم در آن مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز