خبرگزاری کار ایران

سی ان ان:

ترامپ تمایلی به جنگ ندارد/ تنها دیپلماسی می‌تواند به ایران و آمریکا کمک کند

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۲۵۹

سی ان ان در گزارشی به بررسی تنش میان ایران و آمریکا پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از سی ان ان، دونالد ترامپ نشان داده است که تنها به تهدید اعتقاد دارد و تمایلی به درگیری نظامی با ایران را ندارد. همان‌طور که در مورد کره شمالی و ونزوئلا نیز تمایلی به جنگ ندارد.

وی می‌داند زمانی که درگیری نظامی شروع شود، کنترل کردن یا پایان دادن آن بسیار دشوار خواهد شد. علاوه بر این، ترامپ نگران است که شروع جنگی دیگر در منطقه محبوبیت او را در کشور کاهش دهد. محبوبیت برای ترامپ مهم است چرا که سال آینده انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا برگزار خواهد شد.

دونالد ترامپ در طول کمپین انتخاباتی خود بارها به هوادارانش قول داد که جنگ‌های بی‌پایان آمریکا در خاورمیانه را پایان می‌دهد و کشورش را وارد جنگ نظامی جدیدی نخواهد کرد. ترامپ معتقد است که جنگ محبوبیت او را کاهش می‌دهد.

ظاهرا ترامپ معتقد است که استفاده از زبان تهدیدآمیز، موقعیت کشورش را در مذاکرات احتمالی در آینده بهبود خواهد داد. ترامپ علیرغم تهدیدها، بارها پیشنهاد مذاکره با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران را مطرح کرده است.

اگرچه ترامپ تمایلی به درگیری نظامی با ایران ندارد، اما در هر صورت احتمال بروز جنگ وجود دارد. ظاهرا دولت ترامپ معتقد است که کمپین فشار حداکثری در نهایت تهران را به میز مذاکره باز خواهد گرداند. اما تحریم‌های آمریکا نتیجه‌ای جز رفتار پرخاشگرانه ایران به دنبال نداشته‌اند و باعث واکنش‌هایی مانند کاهش تعهدات برجامی ایران شده است. در شرایط فعلی تنها دیپلماسی می‌تواند به ایران و آمریکا کمک کند. در غیراین صورت تهدیدهای توخالی می‌تواند باعث واکنش‌هایی از طرف مقابل و آغاز جنگ در منطقه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز