خبرگزاری کار ایران

شورای امنیت اقلیم کردستان عراق:

شبه‌نظامیان «پ.ک.ک» عامل عملیات تروریستی اربیل هستند

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۰۰۲

مقام‌های اقلیم کردستان عراق حزب کارگران کردستان موسوم به (پ.ک.ک) را به دخالت در قتل معاون کنسول ترکیه در حادثه تروریستی اربیل متهم کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ مقام‌های اقلیم کردستان عراق حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را عامل کشته شدن معاون سرکنسول ترکیه در حادثه تیراندازی در رستوران اربیل در نیمه ماه جاری میلادی معرفی کرده و به اعتراف‌های مظنون دستگیر شده در این رابطه استناد می‌کنند. 

مدت زمانی طولانی است که گروه‌های مسلح مخالف آنکارا از جمله حزب کارگران کردستان که ترکیه آنها را گروه تروریستی می‌داند، در اقلیم کردستان عراق حضور دارند. 

این در حالی است که بغداد بارها حضور نیروهای پ. ک.ک در شمال عراق را محکوم کرده اما اربیل معمولا از توقف حضور آنها خودداری می‌کند.

مقام‌های اقلیم کردستان چهار روز پس از کشته شدن «عثمان کوسیه»،‌ معاون سرکنسول ترکیه در اربیل از دستگیری فرد مظنون در انجام این عملیات که یک فرد کُرد ۲۷ ساله از ترکیه است، خبر دادند. این در حالی است که خبرگزاری رسمی ترکیه تأکید می‌کند که فرد مظنون، برادر نماینده حزب خلق دموکرات ترکیه است و «رجب طیب اردوغان»، ‌رئیس جمهوری ترکیه وی را به ارتباط با حزب کارگران کردستان متهم می‌کند. 

مقام‌های اقلیم کردستان اعلام کردند که به اعتراف‌های «مظلوم داغ» فرد مظنون دستگیر شده استناد کرده‌اند. 

شورای امنیت اقلیم کردستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سه شهروند ترک و سه عراقی به دلیل انجام این عملیات تروریستی که نقشه آن از چند ماه پیش توسط مسئولان حزب کارگران کردستان در کوه‌های «قندیل» واقع در شمال اقلیم طراحی شده بود،  دستگیر شده‌اند. 

شاخه نظامی حزب کارگران کردستان پیش از این ارتباط این حزب با قتل معاون کنسول ترکیه را تکذیب کرده بود اما برخی کارشناسان احتمال می‌دهند که این حزب مسئول عملیات تروریستی مذکور باشد که بر اثر آن دو فرد عراقی نیز کشته شدند.

کارشناسان معتقد هستند که این حزب پس از آنکه ارتش ترکیه را به کشتن تعدادی از مسئولان خود متهم کرد، ‌دست به انتقام زده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز