خبرگزاری کار ایران

ادامه فعالیت شرکت‌های نفتی آمریکایی در ونزوئلا به‌رغم تحریم‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۸۶۹

به‌رغم تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا شرکت «شورون» توانسته است مجوز شش ماهه فعالیت در این کشور را کسب کند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که به‌رغم تحریم‌ها مجوز استخراج نفت شرکت آمریکایی «شورون» را در ونزوئلا تمدید کرده است.

«ری فور» سخنگوی شرکت شورون در این مورد اعلام کرد: «ما مطابق قوانین بین‌المللی و مجوز دولت آمریکا در ونزوئلا به فعالیتمان ادامه خواهیم داد».

به‌رغم تحریم های آمریکا این شرکت توانسته است مجوز شش‌ماهه فعالیت در این کشور را کسب کند.

شرکت شورون نزدیک به یک قرن است در ونزوئلا فعالیت می‌کند و با «پی دی وی اس ای» شرکت دولتی نفت ونزوئلا چهار قرارداد مشترک نفتی دارد. این شرکت روزانه تا سقف ۲۰۰ هزار بشکه استخراج می‌کند و ۴۰ هزار بشکه از آن را به عنوان حق الزحمه اخذ می‌کند. این شرکت در ونزوئلا نزدیک به هشت هزار کارمند دارد.

یکی از عوامل تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا اقدام‌های «جان بولتون» مشاور امنیت ملی رئیس‌‌جمهوری آمریکاست که به گفته خودش معتقد به «فشار حداکثری» است.

مطابق آمار کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) ونزوئلا در ماه جولای توانسته است روزانه ۷۳۴ هزار بشکه نفت صادرات داشته باشد در حالی که پیش از تحریم‌های آمریکا این کشور تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه صادرات نفتی داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز