خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی اعلام کرد:

اصناف پرقدرت‌ترین شبکه توزیع کشور است/ با مصوبه هیات دولت تمامی فعالیت‌های حوزه بازرگانی در وزارت صمت متمرکز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۲۸۴

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق مصوبه جدید هیات دولت، مقرر شده است در تشکیلات جدیدی با عنوان قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ تمامی وظایف مرتبط با امور بازرگانی در این وزارتخانه متمرکز می شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ حسین مدرس خیابانی اظهار داشت: در این مصوبه، همه وظایف محوله به وزارت جهاد کشاورزی که طی قانون انتزاع در سال 1391 انجام گرفته بود، مجددا به وزارت صمت و با مسئولیت متمرکز قائم مقام وزیر منتقل می شود.

وی افزود: تمامی سیاست گذاری ها، برنامه ریزی و نظارت بخش بازرگانی کشور، در این قالب توسط حوزه قائم‌مقام امور بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری و انجام خواهد شد.

مدرس خیابانی خاطر نشان کرد: در فرآیند جدید، سعی خواهیم کرد به وظایف جهاد کشاورزی در کاهش وابستگی ها در حوزه تولید کالاهای اساسی بخش کشاورزی کمک کنیم.

وی اضافه کرد: هم برای حمایت از تولید کننده و هم برای حمایت از مصرف کننده کالا، باید یک نگاه واحد، مسائل و مشکلات را پیگیری کند.

قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی تاکید کرد: تنظیم بازار نباید به گونه ای باشد که چرخ تولید کند شود، چرا که حمایت از مصرف کننده در گرو حمایت از تولید است.

وی گفت: بخش تولید باید برای پایداری و تداوم فعالیت به منافع مصرف کننده توجه ویژه داشته باشد.

مدرس خیابانی تصریح کرد: اعتقاد داریم منافع تولیدکننده و مصرف کننده به هم گره خورده است، بخش وسیعی از تولید چه در مرحله آغاز چه در مرحله عرضه و صادرات نیازمند بخش تجارت و بازرگانی است.

وی یادآور شد: تولید ضامن تجارت و تجارت نیروی محرکه تولید است.

قائم مقام وزیر صمت تاکید کرد:اگر تجارت به شکل اصولی و قوی شکل بگیرد، تولید هم پویاتر و موفق تر عمل خواهد کرد.

وی گفت: 3 اصل اساسی تامین مناسب، شبکه توزیع چابک و نظارت کارآمد در فرآیند تمرکز وظایف بازرگانی به دقت باید دنبال شود.

مدرس خیابانی اعلام کرد: بالغ بر 90 تا 95 درصد تامین کالای کشور توسط تولید کنندگان داخلی انجام می گیرد وبخش عمده تامین کالای کشور بر عهده بخش خصوصی و بخش غیر دولتی است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: باید قدرت پیش بینی خود را در حوزه بازار ارتقاء ببخشیم و البته با برآورد صحیح از تولیدات کشور با خیالی آسوده تر برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.

وی حوزه اصناف پرقدرت ترین شبکه توزیع کشور عنوان کرد و گفت: این بخش با بیش از 3 میلیون واحد صنفی تحت پوشش و بالغ 7500 اتحادیه صنفی در حال فعالیت اند.

مدرس خیابانی ادامه داد: در شرایط موجود و در راستای حمایت از بازار، خود اصناف تراز عملکردی و کاری خود را ارتقاء بخشیدند.

قائم مقام وزیر صمت تاکید کرد: مدیریت بازار بدون کمک و حمایت اصناف امکان پذیر نیست.

وی یادآور شد: برای ایجاد یک شبکه توزیع پویا، زیر ساخت های لازم در مجموعه صنعت، معدن و تجارت در حال شکل گیری است که از جمله آن می‌توان به راه اندازی سامانه های تخصصی و جامع در این بخش اشاره کرد.

مدرس خیابانی تصریح کرد: گستره نظارت را هم باید به سمت تامین و هم به سوی بخش توزیع، هدایت شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: به دنبال احیاء و همچنین بازبینی در وظایف حمایتی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هستیم و البته ارتقای وظایف بازرسی این سازمان در دستور کار است.

وی گفت: با راه اندازی سامانه جامع تجارت، در صددیم روند توزیع کالا را از مبدا یعنی از تولید و واردات تا بخش مصرف به دقت رصد کنیم.

مدرس خیابانی تصریح کرد: ضروری است انتظارات بخش اصناف را در حل مسائل مرتبط اعم از مالیات، عوارض و همچنین بازگشت وظایف تخصصی آن ها که به سایر دستگاهها و بخش های دیگر منتقل شده است؛ برآورده کنیم.

قائم مقام وزیر صمت تاکید کرد: صنوف تولیدی در سال رونق تولید باید جدی تر دیده شوند و از ظرفیت های آنها برای اشتغال زایی استفاده کنیم.

تولید و صادرات نقش مکمل یکدیگر را دارند و باید این دو حوزه در کنار هم تقویت شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز