خبرگزاری کار ایران

آغاز روند استقرار نیروها و تجهیزات نظامی آمریکا در عربستان سعودی

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۲۶۱

ارتش آمریکا پس از موافقت عربستان سعودی روند استقرار صدها سرباز و هواپیما و سامانه‌های موشکی را در پایگاه هوایی «شاهزاده سلطان» در جنوب ریاض را آغاز کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، شبکه «ان‌بی‌سی» آمریکا فاش کرد که یک روز پس از موافقت «سلمان بن عبدالعزیز»،‌ پادشاه سعودی، با حضور نیروهای آمریکایی در این کشور، ارتش ایالات متحده روند انتقال تجهیزات و نیروهایش را به پایگاه هوایی «شاهزاده سلطان» در جنوب ریاض را از ماه ژوئن گذشته آغاز کرده و به زودی آن‌ها را راه اندازی خواهد کرد. 

این شبکه آمریکایی روز گذشته -شنبه- اعلام کرد که تعدادی از سربازان آمریکایی در پایگاه جنوب ریاض عملا حضور دارند و این تعداد از ۵۰۰ نفر عبور می‌کند.

ان‌بی‌سی به نقل از مقامات نظامی آمریکا اعلام کرد که در هفته‌های آینده شاهد انتشار هواپیماهای جنگی و سامانه‌های موشکی دوربرد برای مقابله با تهدید ایران خواهد بود. 

این منابع تأکید کردند که عربستان با پرداخت بخشی از هزینه‌های مالی لازم برای استقرار نیروها و تجهیزات آمریکایی موافقت کرده است. 

ستاد فرماندهی آمریکا جمعه گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «مایکل اسبر»، سرپرست وزارت دفاع این کشور، با انتشار نیروها و تجهیزات در عربستان سعودی موافقت کرده و این اقدام به عنوان گامی بازدارنده در تضمین قدرت واشنگتن برای دفاع از نیروها و منافع خود در منطقه اتخاذ شده است. «کنستانتین کاساچوف»، رئیس کمیسیون بین الملل مجلس فدرال روسیه، در واکنش به اقدامات نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس تأکید کرد که واشنگتن منتظر بهانه برای تقویت حضور خود در منطقه بود که اکنون فرصت دست داده و از تنش در تنگه هرمز برای افزایش حضور نظامی استفاده کرده است.

پایگاه هوایی «شاهزاده سلطان» نقش اساسی در استراتژی واشنگتن در منطقه ایفا می‌کند و برخی مواقع بیش از ۶۰ هزار نیروی نظامی آمریکا در آن حضور دارد.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز