خبرگزاری کار ایران

لاکهید مارتین به عربستان سامانه‌های موشکی تاد می‌فروشد

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۸۴۹

وزارت دفاع آمریکا روز گذشته- جمعه- اعلام کرد که شرکت «لاکهید مارتین» موفق به عقد قراردادی به ارزش یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون دلار برای فروش سامانه موشکی به عربستان سعودی شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رأی الیوم، روزنامه نیویورک تایمز آمریکا به نقل از وزارت دفاع این کشور «پنتاگون» اعلام کرد که واشنگتن موفق به عقد قراردادی به ارزش یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون دلار برای فروش سامانه‌های موشکی «تاد» به عربستان سعودی شده است. 

این روزنامه توضیح داده است که با احتساب این قرارداد جدید ارزش کلی معاملات «تاد» با عربستان به پنج میلیارد و ۳۶۰ میلیون دلار افزایش می‌یابد. 

بر اساس این گزارش، لاکهید مارتین بزرگ‌ترین شرکت تولید سلاح در آمریکاست و سامانه موشکی تاد را که قادر به کنترل موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد و میان‌برد است، تولید می‌کند.

عربستان سعودی عصر روز گذشته -جمعه- با حضور نیروهای آمریکایی در خاک این کشور موافقت کرد. 

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی به نقل از یک مقام وزارت دفاع این کشور اعلام کرد: «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی با حضور نیروهای آمریکایی در خاک ریاض به منظور افزایش سطح عملیات مشترک در دفاع از امنیت و ثبات منطقه و تضمین صلح در آن موافقت کرده است».   

وی در ادامه توضیح داد که این تصمیم در چارچوب همکاری مشترک عربستان و آمریکا و تمایل هر دو کشور برای تقویت کل اموری اتخاذ شده است که از ثبات و امنیت منطقه محافظت می‌کند.

بر اساس گزارش منتشر شده در مجله «نیوزویک»، در ماه نوامبر ۲۰۱۷ تعداد سربازان آمریکایی و دیگر نیروهای این کشور در عربستان به ۸۰۵ نفر رسیده است.

کویت بیشترین تعداد سربازان آمریکایی را در خود جای داده و قطر نیز دارای بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در «العدید» است. ناو پنجم این کشور نیز در بحرین مستقر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز