خبرگزاری کار ایران

تشکیل کمیته‌­های مشترک درباره نفت و کرکوک، محور رایزنی‌های بارزانی در بغداد

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۵۳۲

نماینده پارلمان اقلیم کردستان امروز -سه‌شنبه- دیدار نخست‌وزیر این اقلیم از بغداد را گامی مثبت و مهم برای ابراز حسن نیت توصیف و تشکیل کمیته­‌های مشترک برای پرونده‌های نفت و گاز را محور این دیدار عنوان کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق امروز- سه‌شنبه- در رأس یک هیأت بلند پایه کرد وارد بغداد شد.

«جمال محمد» نماینده پارلمان کردستان عراق گفت: «دیدار نخست‌وزیر اقلیم به همراه معاونش و وزرای پیشمرگه، کشور و دارائی از بغداد در امتداد دیدار چند هفته گذشته نیچروان بارزانی رئیس اقلیم بوده و گامی مثبت و مهم در جهت ابراز حسن نیت برای حل مشکلات موجود بین دولت اقلیم و دولت مرکزی است».

محمد در ادامه افزود: «هیأت دولت اقلیم به همراه رؤسای سه گانه موضوع مشکلات موجود و تشکیل کمیته­‌های مشترک برای حل این مشکلات که مهم­ترین آنها پرونده‌­های نفت و گاز و نیروهای مسلح و کرکوک است، را بررسی می­‌کنند».

وی در ادامه تأکید کرد که حل مشکلات به صورت ریشه­‌ای تنها در یک دیدار ناممکن است اما نخستین دیدار دولت جدید اقلیم سرآغاز وضع چارچوب­‌های کارآمد برای حل مشکلات و اظهار تمایل و حسن نیت برای تحقق گام­‌های بعدی است.

محمد در پایان گفت: «وضع قانون نفت و گاز و التزام به قوانین حاکم بر روابط دو جانبه و حل مشکلات مناطق مورد اختلاف از جمله کرکوک گام­‌های ضروری برای در هم پیچیدن طومار اختلافات و ورود به مرحله جدیدی است که به مردم و کشور عراق خدمت می­‌کند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز